2015-10-09
 00:16:00

Så var det dags igen....

Jag skulle ha gått och lagt mig för länge sedan. Är jätte trött, och borde verkligen vara det, men... 
Har fått jätte mycket gjort idag, så på ett vis känner jag mig nöjd, men på ett sätt inte.
Tillbringade ca 4 timmar ute. Tog reda på sådant frosten tagit, planterade om blommor som klarat sig, jordade blommor jag ska ha kvar till nästa år, dammsög, diskade, lagade både vegansk och vanlig middag, diskade igen.
Mest nöjd är jag nog att jag höstat till krukan på bron.
Så har jag röjt av borden och fångat sista sommaren.
Lite för att höja mysfaktorn.
Elsa med pojkvän kom också. Det var ju ett tag sedan vi träffades. Mysigt att ha dem här.
 
Jag röjde undan i köket, medan Ronny sov på soffan. Så väckte jag honom, för att jag skulle ha min medicin.
Fick den och sedan gick han och la sig, utan att säga så mycket. Jag vet att är trött av jobbet han utför på dagarna och idag hade han dessutom ont efter tandläkarbesöket.
Men den här kvällen var egentligen inte annorlunda, mot andra kvällar.
Jag tycker att jag försöker, men det är precis som jag inte finns. Känner mig så ensam. Vi har inte mycket till gemenskap längre.
Det är kanske bra, för då skulle ingen lägga märke till om jag försvann.
Denna jävla ångest förtär mig, och det känns som igen förstår,
Jag är som cellofan.
Nu ska jag försöka sova. Jobb imorgon.


Marie Karlsson
PUBLICERAT: 2015-10-09, 00:28:31

Låter som att du verkligen behöver få må bra/bättre. Kan bara säga att jag tycker att du gör så vackra saker med växter/blommor, och fotar så vackert :) Och du verkar få med mina mått mätt rätt mycket gjort, så ge dig själv en snäll klapp på axeln <3 Håller tummar o tår för att du mår bättre snart :) Marie







« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P