2014-06-14
 02:19:00

Fredag som blev lördag

Väntar på att få höra något från Elsa. Hon är ute med studenterna. Och visst blir det väl så, att man har accepterat att dom bott för sig själva i nästan ett år, men när dom kommer hem blir man hönsmamma igen.
Klockan är nu 01.15 och vi har inte hört om hon tar sig hem själv. Jag kan ju inte köra med min handled och mitt ben som inte gör som jag vill.
Ska jag vara ärlig så har jag aldrig kört vår nya bil, men jag körde den gamla till sista vilan. Det var vemodigt. Men bara jag blir av med bandage och så, ska jag väl kunna ut och ratta lite. Ronny sover i soffan. Har inte väckt honom än. Tänkte man skulle få höra något från ungen först.
Elsa och Mickan i kväll. (Bild lånad från Elsas instagram)
Så här ser det ut utanför fönstret i skrivande stund. Vackert. Eller hur?Men ingen vacker himmel, då det är lite halvmulet nu.
Dagen idag då.
Det regnade, så jag var lite orolig för den blå bergsvallmon, som inte tycker om kallt regn.
Regn, betyder hundar som inte har så bråttom ut. Vi var och hämtade Frida och Moa också, men eftersom det regnade tog jag inte kameran med.
Till den senare promenaden hade solen kommit fram.
Vet inte om det var hundar jag hade med mig den gången. Tror det var 4 betande saker, 3 kor och en gris.
Till min stora glädje gjorde solen så att bergsvallmon började visa sin blåa färg. Det är lycka. Inte mindre än 31 knoppar i år.
Gula irisen är också på gång.
Och självsådda lupiner överallt.
Aklejor i all sköns färgprakt.
Idegran hos grannen. Den får jag om jag vill då han tänker ta bort den. Jättefin att göra dekorationer av till jul och höst. Men den är ju giftig.
En ynka liten cypress som jag också får om jag vill.
Min Finlands vita och rosa ros har vuxit samman till en buske. Men jag tycker att det är fint med blandningen.
Gåsört, vackert ogräs.
Och jag har hittat rosenrot. Den ska jag plantera i kryddgården.
Och vilka grannar man har. Denna fick Ronny hämta hos Yvonne och Cissi (som förlovat sig med Elias idag).
Och så här såg det ut några minuter senare. Och jag skäms inte ens.
 
Pratat med Elsa. Strul med skjutsarna. Så nu har Ronny åkt iväg för att hämta hem henne.
 
Skämt och sido. Hon var mycket städad och samlad. Och hem kommer hon. Så då kan mamman vara lugn. Nu är det bara att sitta och vänta in dem.
 
Har även pratat men Helén (kbt) idag för att kolla av läget lite inför det som komma ska. Men vi är nog beredda på det mesta.
 
Och till sist. Ghosty är fortfarande svullen i halsen, men har blivit mycket bättre av cortisonet. Hon har fått en dos idag också, men mindre än igår.
 
Undrar om man säger god natt eller god morgon?
Tänkte i alla fall försöka sova lite innan melodikrysset.


Sara - träning och hälsa
PUBLICERAT: 2014-06-14, 02:27:52 | URL: http://nolongerironic.shapemeup.se

Jag kan inte helt förstå den där hönsmamme känslan eftersom jag inte har barn. Men när min lillasyster (som är 20 år och inte alls så liten längre) var ute och firande vänner som tog studenten förra veckan satt jag uppe och oroade mig tills hon kom hem vid kvart över fyra. Det är jobbiga tider just nu ^^
Här är det så mulet att jag inte sett fullmånen alls nu när det ska vara så speciellt eftersom det även är fredagen den trettonde. Och så måste jag bara säga att det var väldigt fina bilder på blommorna :)







« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P