2014-08-10
 22:40:56

Ny vecka då

Det är värst vad tiden rusar iväg.
Fredageftermiddag drack jag kaffe hos Yvonne och sedan tog vi en promenad. Detta är vad jag hittade under promenaden, sakletare som jag är.
I fredags åt vi gott Ronny och jag. Färsk tonfisk, dressing och sallad. Mycket gott.
Det är nog första och enda gången vi unnar oss det.
På kvällen blev vi nedbjudna till Yvonne. Mycket trevligt.
Dessa foton har jag lånat av Yvonne Bengtsson.
När vi satt där kom tidernas åskväder. Jag hade inte kameran med mig, men väl mobilen som vi fångade några bilder med.
Det var en mycket speciell himmel. Nästan kuslig, men vacker.
 
Lördag höll vi på här hemma. Fick en god kaka till kaffet av våra tyska grannar. Dom fick gurka och tomater av oss och blev jätte glada.
Ronny och jag tog också en gemensam hundpromenad, då jag skulle ta lite bilder till fotoutmaningen.
Jagade fjärilar med kameran.
Lite blomprakt.
Då var det fortfarande varmt.
Det går mot höst.
I morse vid 04.30-tiden kom det ett nytt åskoväder och medföljande störtskur. Efter det kom det ingen värme igen. I skrivande stund är det bara +12°. Vi har fortfarande ingen täckning på mobilerna. Har varit utan sedan i fredags. Så det är alltså ingen mening att försöka nå mig på mobilen. Kan inte ens skicka/ta emot sms.
Avslutar med en rolig bild, som jag har lånat av Elsa Undin. Vet inte vem som tagit bilden, men den är underbar.
Cthulhu.
 
Imorgon är det måndag igen och det börjar kännas....
 





« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P