2013-05-08
 00:14:00

Tisdag...dagen som försvann

Det är ju tisdag några minuter till.
 
Dagen har rusat iväg och jag tycker inte jag har hunnit något.
Men när jag börjar att tänka efter så har jag ju trots allt fått lite uträttat.
 
Började dagen med att ta reda på disken, hämtade upp tvätten ur tvättstugan (fick gå 4 gånger),
bäddade rent, tvättade 2 omgångar (som fick hänga ute), dammsög, lagade lite trasiga kläder, var ute med hundarna, rensade lite, plockade en blombukett, ringde div. samtal, mailade för samfällighetens räkning, lagade mat, bakade en banankaka och diskade.
 
Så listan blev längre än vad jag trodde den skulle bli.
Bra där.
När jag började avyttra lite gammalt gräs, så hittade jag snödroppar, och då inte dom av riktig snö för
sådana finns det tyvärr mycket av fortfarande.
Ser att det är dags att rensa hos sparrisen (dom är 44 st. till antalet nu) och humlen.
Hittade en "riktig" gullviva också.
Libbsticka, en underskattad krydda.
Backtimjan, som jag använder i mitt tea.
Blomman till vår regnmätare.
Och blommorna jag plockade. En riktig vårbukett.
 
Ja, detta var min dag gott folk.





« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P