2013-05-25
 00:13:00

Sista minuten av...

Känner mig mycket nöjd med dagen.
Detta är vad som hunnits med. (Underbart med Teamwork).
Diskat,
Planterat om chili
Slängt gamla blommor,
Stekt revbenspjäll,
Vikit tvätt,
Tvättat och hängt ut,
Rensat bort den ogräsbeklädda högen i landet,
Fräst landet,
Planterat en kruka med jordgubbar,
Huggit störar tll gärdsgård,
Lagat mat,
Diskat, 
Satt ihop cykel,
Marinerat kött och majskolvar,
Gjort potatissallad på 3 kg potatis,
Diskat igen,
Fyllt dosetten.
Och det jag började dagen med...ringa lönekontoret, jobbet och facket.
Dom har snott mina semesterdagar, bara så där.
Bara dom samtalen gjorde ju att man gick ned för räkning.
 
Och så konstaterandet att någon har snott våran nästan nya (350 kronor) jordspade.
Den har försvunnit från tomten.
Min fina spade med rött handtag.
Blir så less när man inte får ha saker ifred.
 
Kanske inte så underligt att man är trött....eller?
Och bäst som det regnar så kommer det en skur.
Men sen blev det fint igen.
Mina jordgubbar.
Landet nyfräst.
Postkodcykeln.
Nu ska jag sova, så jag orkar med morgondagens möte och grillning.





« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P