2019-05-28
 12:57:23

Livet går vidare

Vi har kommit till tisdag, vilket egentligen inte spelar så stor roll. 
Började dagen med att vika tvätt och diska. Sedan blev det en tur i regnet med Rexen.
 
Konstaterar att det blir dåligt på odlingsfronten i år. Var så sen med att sätta fröer, att det är bara att konstatera att det inte hinner bli något i år. Som tur är har jag fått en tomatplanta av Elsa och Micke och den blommar nu.
 
Mitt tungsinne fortsätter, men jag försöker slutföra projekt ICE.
 
I söndags var vi och röstade i EU-valet. Mötte min äldsta dotter med man. Det är ju inte så ofta vi möts, då vi inte har någon kontakt. (Ett val som varje vuxet barn har sin fulla rätta att välja.)
Konstaterade ändå att hon är en väldigt vacker kvinna. Ser ju inte henne så ofta, och ej heller foton, så nu såg jag hur hon förändrats utseendemässigt.  (Kan knappast ha ärvt sina föräldrar.) Men det hade verkat väldigt dumt om jag klivit fram och sagt det.
Själv krymper jag ihop på längde, tyvärr inte på bredden. Dom får nog lägga mig tvärs över i kistan, då jag är bredare än lång. (Nästan.) 
Nog om detta. 
 
Något annat jag konstaterat är hur svårt det är att skicka ett lite större brev/paket. Nästan omöjligt att få tag i XL av postens påsar. Tillslut lyckades det ändå. Och nu är paket på väg till Alingsås och Malmö. Med lite tur kommer det kanske fram idag. Eller ska man inrikta sig på att det är tur om det kommer fram över huvud taget. Det är ju PostMord.
 





« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P