2018-07-04
 16:25:38

Rätt in i kaklet

 Vet egentligen inte var jag ska börja. Men bilden säger en del om tillståndet.
Jag mår inte bra, varken fysiskt eller psykiskt. Det sistnämnda nog det värsta.
 
Har inga bilder att lägga ut från midsommarafton. Firade den ensam tillsammans med hundarna. Orkade inte med att träffa någon, då själhatet blev för stort. Jag var också bjuden till Tessan och Kenneth på grillning, men jag skjutsade bara dit Ronny.
Anledningen till att det tippade, är väl för många en bagatell kanske, men jag kunde inte hantera det då.
Vi har ju en chatt med Ronnys syskon + fruar. Där kom det hårda ord om hur fan vi hamnat hos kronofogden. Jag blev så ledsen att jag bara grät. Valde sedan att lämna den chatten. Sov jälledåligt natten mot midsommarafton och orkade därför inte med mig själv.
 
Vi har ju varit på samtal med kommunens skuldrådgivare och igår hade vi det andra samtalet och gjorde klart ansökan för skuldsaneringen. Vi hade aldrig hamnat där om jag fortfarande kunnat jobba heltid. Men en årsinkomst som minskat med drygt 120.000, då går det inte. Tack för det Anders Eriksson.
 
Gårdagens samtal borde väl kanske ha fått mig att se ljuset i tunneln, men jag bara grät. Satte mig för att laga mina minst trasiga tights.
Grubblade halva natten om vad vi skulle kunna dra in på.
Hundarna drabbas inte, så när som på att vi ändrade i Lellens försäkring, så den blev några hundralappar billigare. Han är ju så pass gammal att han inte skulle klara av sövning eller operationer. Han har dock försäkring för vetrinärvård.
 
Vad har jag då kommit fram till?
Mineralvatten behövs inte. Vi kan dricka vanligt vatten.
Ronny och jag ska sluta röka.
Jag dricker inte någon form av alkohol.
Ronny har gått ur facket och tagit bort sin försäkring. Han är medförsäkrad genom mitt fack.
Vi ska ändra bilförsäkringen till den billigaste.
Ingen ProPud till lunch när jag jobbar. Går bra med fil och banan.
Bara ost till pålägg.
Det räcker med ett mål mat per dag. Är man hungrig får man dricka vatten.
Bara köpa kött som är billigt, typ med kort datum.
Duscha i kallt vatten, då varmvatten är det som drar mest el.
Om jag sätter mig vid symaskinen ett par dagar, så ska jag nog kunna sy ut en del kläder och laga allt trasigt så jag är hel och ren åtminstone.
Med detta borde vi komma en bit.
 
 
Vi ligger efter med en hel del. 
Vi behöver en ny vattenkran, då den vi har i köket läcker som ett såll.
Vi behöver en ny spis, då ugnen inte fungerar.
Jag behöver gå till tandläkaren, har en halvtand som värker.
Både Ronny och jag behöver nya glasögon, men Ronny är det mest akut för.
Vi har betalat bilskatt och försäkringar. Nästa inköp blir mer hundmat och sedan är pengarna slut.
Hade trott att jag skulle få något av mitt hantverk sålt, men det går trögt. Har ju både jeanssaker, ranor, sjalar mm.
Känns inte så angeläget att hålla på när det inte finns någon efterfrågan.
 
Detta är inte för att jag vill ha medlidande. Vet mycket väl att vi har eget ansvar i det hela. Vad sedan min arbetsgivare gjorde mot mig, det är inte mitt ansvar.
 
Rex är jätteduktig. Tränar med honom flera gånger i veckan. Ska beställa tid för höftledsröntgen nu. Som sagt var, hundarna ska inte lida.
 
Om vi kommer att få skuldsanering eller inte, kan ingen svara på. Det är en handgläggningstid på 6-7 månader. Men med tanke på att det är semestertider, så lär vi nog få vänta till mars-april innan besked. Tills dess lever vi med indrivning och existensminimum. I den budgeten ingår inte husdjur, så det är att spara på varje krona.
Är det någon som är intresserad av jeanskläder, ranor eller sjalar mm. Hojta till.
Nu ska jag försöka få till någon middagsmat.
 
 


Anonym
PUBLICERAT: 2018-07-04, 16:42:59

Så himla tråkigt med elände 😦 försöker hålla koll efter kökskran och spis, ifall jag får höra om nån. Är spisen 230 eller 400 volt? Och 60 eller 70 bred? Hoppas att det kommer någon och köper allt ditt fina hantverk ❤ lever själv på socialbidrag, så vet hur det att ha det knapert. Så håller gärna öron och ögon öppna om jag får nys på nåt billigt eller gratis ni behöver☺







« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P