2013-05-05
 01:12:00

Söndag, söndag , söndag

 
Ja, det har alltså blivit söndag och jag har blivit frånåkt av sömntåget igen.
Måste klaga på tidtabellerna. Dom stämmer inte.
 
 Ska väl dra dagen i korta ordalag.
Ja, klockan 10.00 idag hade vi Samfällighetsmöte.
Det var ett snabbt och avspänt möte.
Mindre roligt att alla fastigheter måste ut med ytterligare 1000 kronor var för pumphistorien.
Vi betalade 1000 kronor den 30/4 och nu ska det in ytterligare 1000 kronor till den 14/5 och så 1000 kronor
den 31/5.
Måste ju erkänna att det känns mer än tufft.
Jag får väl starta en insamling.
Ska väl gå igenom lite saker, kanske är det nåt man kan lägga ut till försäljning.
 Ronny fick inte någon riktig lön den här månaden heller, eftersom han
varit sjukskriven. Och jag är sjukskriven.
Det tär på måendet, det med ekonomin.
Jag får kanske börja sticka som en tok, så får vi se om det går att sälja.
Kanske lite trögt med Lovikkavantar när det är sommar.
 
Men våren börjar i alla fall komma även hit.
Det är 47 dagar till midsommarafton.
 
Lite foton från igår (lördag).
Sparrisen har kommit igång ordenligt nu.
Blåstjärna och Scilla.
Lundvivor. Men även Gullvivorna har börjat att titta fram, men dom visar ingen färg ännu.
Och min älskade vitsippa.
Vi har haft sol och strålande blå himlen idag.
Min älskade trollunge som håller på att göra om på sitt rum, och så ska det bli musikrum nere.
Lycka på flaska. Och nu finns den även på 1½ liter.
Ronny drack ett par kalla idag, och detta var vad jag drack. Det är så gott.
Och så blev det väl en del kaffe också.
Så måste jag ju protestera lite.
Jag gillar inte nya utseendet på mitt favorittuggummi.
Smaken är tack och lov den samma.
Men det är inte heller det dubbla innerpapperet längre, bara det blanka.
Var det inte bättre för?
                          


Katarina-Cinnamon
PUBLICERAT: 2013-05-05, 11:20:22 | URL: http://cinnamons-art.blogspot.se/

Stackars er, ni skulle varit inkopplad på kommunalt vatten, då hade ni sluppit de där utgifterna. Känner med er. Kram

Svar: Ja, hade man vetat vad man vet idag så....
Annalena







« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P