2013-01-22
 15:32:00

Tisdagsstatus....

Ganska låg idag, även om jag inte känner stress.
Sovit bort hela förmiddagen.
Blir ju så dagen efter jag jobbat. Känns som baksmälla på något vis, men ändå inte.
Och så trött, så infernaliskt trött.
Och då menar jag en komaliknande trötthet.
 
Apropå baksmälla. Jag måste kanske förtydliga mig lite angående alkoholen. Jag har fått många frågor.
Jag är INTE tvingad att sluta dricka alkohol av någon.
Det är ett val som jag har gjort själv. Då min psykiska status varierar så mycket, så blir det lite som rysk roulette att dricka alkohol. Och jag har bedömt att det inte är värt det.
Så på den fronten går det ingen nöd på mig.
Och er andra bjuder jag på en finsk paraplydrink.
 
Men med andra ord så kan man nog sammanfatta min status idag, så här.
 


AprilSus
PUBLICERAT: 2013-01-22, 17:19:31 | URL: http://aprilsus.blogspot.se/

Kanske är det alla spänningar från gårdagen, som gör dig extremt trött idag? Det är en rätt obehaglig känsla när man blir så där koma trött, så att bara röra sig är en kraft ansträngning. Kände mig så under ett par dagar förr veckan, då jag knappt kunde ta mig ur sängen. Man kan inte göra annat än att ta en dag i taget och jag tycker du gör det riktigt bra.

Det är lite konstigt det där med alkohol, att andra blir så fundersamma över varför man inte dricker? Det finns ju många själv till varför man inte kan eller vill dricka alkohol. I ditt fall hade de ju även kunnat vara någon medicin som inte är lämplig ihop med alkohol. Inte helt ovanligt! Att jag är allergisk mot alkohol tycks vara väldigt svårt att acceptera? Nu tror jag att jag fått en klarhet vad som kan vara orsaken? Troligen är det min sköldkörtel. Men innan jag blev allergisk så drack jag väldigt sällan, av den enkla anledningen att jag tycker att det mesta smakar illa. Tur att det drabbade just mig då... :-P

Många stora kramisar!♥♥♥

Svar: Ja, så är det. Det med koma-tröttheten är lite svårt att acceptera. Och det med alkoholen måste jag bara förklara eftersom det var dom som trodde att jag måste äta antabus och så. Men det är helt och håller självvalt och det verkar vara lite svårt att förstå. Man tar tydligen inte ett sånt beslut. Men det har jag gjort. Kram
Annalena







« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P