2012-09-25
 12:09:33

Tung tisdag.....

....annars brukar det numera vara måndagarna som är jobbiga. Då är helgen slut och så blir man ensam igen hemma.
Igår hade jag dock så mycket att göra att det flöt på endå.
Helgen har jag faktiskt fått lite gjort.
Lade in sista gurkan, bakade 3 äppelkakor, gjorde kräftsoppa och bakade matbröd.
Frosten har slagit klorna i oss nu, men jag har ännu inte fått in kryddorna.
Vart har orken, energi och livsgnistan tagit vägen?
Deeutom väntar jag på besked från "Motståndsrörelsen" om jag får någon sjukpenning eller inte.
Bara det är ju ett stressmoment.
Ghosty är sig lik i alla fall....
Och mekanikern....
Så här såg det ut i helgen i alla fall...
Nu är det väl bara att pallra sig ned i tvättstugen igen....
Grannarna håller på med operation röjning (vilket vi också skulle behöva). Dom flyttar ju snart. Det känns vemodigt. Efter 14 år kommer dom inte bo här längre.
Hade det inte varit för att jag är så "allergisk" mot dansband, så hade jag lagt ut låten "Livin' next door to Alice". Men ni får sjunga på den själva.
 


AprilSus
PUBLICERAT: 2012-09-25, 14:06:24 | URL: http://aprilsus.blogspot.se/

Tråkigt när goda grannar flyttar, men ibland kan ju förändring visa sig bli riktigt bra. Hoppas det flyttar in ny trevliga grannar. :-)

jag är inte heller något fan av dansband, men Smokies gamla hits var en favorit i min ungdom och inte kopplar jag Smokie till dansbandsvärlden. ;-) Jag antar att det finns dansband som spelat den låten, så så där av din kopplingen.:question:

Hoppas din tunga tisdag lättar och att du får ett positivt besked om den ersättning som vi vanliga dödliga anser borde vara en självklarhet när man är sjuk. Du borde ju få dubbelt upp, eftersom din arbetsgivare är skyldig till hur du mår.

Puss & kram på dig, vännen!♥




sivan
PUBLICERAT: 2012-10-03, 23:35:14

Håller med föregående talare.Fast dansband kopplar jag inte ihop med den låten. Jag har varit dålig på att följa med på fb, livet är inte så roligt nu. Kraaam på er alla.




C a r s i e ~ { P h ♥ t o g r a p h y & d o g t a i l s } ~
PUBLICERAT: 2012-11-14, 11:52:19 | URL: http://carsie.se

Nu tycker jag allt att det är dags för dig att uppdatera bloggen lite ;-)

Hoppas det är bra med dig kära svägerska, nu är det inte långt kvar tills vi kommer upp på besök :-d :thumbup:

Vi ses snart :love:




Nettan
PUBLICERAT: 2012-11-16, 10:56:35

Hur mås det Annalena?
Tur att vi kan följas på fb så man åtminstone ser statusen...







« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P