2012-08-02
 14:08:25

Avbrott i vardagen....

Pratade om det förra semestern.....har pratat om det denna semester....men....
Igår kom vi dock till skott. Vi åkte och fiskade.
Det är så rogivande och vackert vid älven.
Och vi fick ju lite fisk....
Vi fick dessutom några mörtar som kan vara bra till det kommande kräftfisket.
På väg till Näsåker. Tänkte ju att vi måste dit och kolla om det hade kommit några "Kultingar". Det hade det, men ovanligt lite. Nåja det kanske ser annorlunda ut idag. Ska dit och kolla lite.
Fullmåne över Urkultsland. Så vackert.
Dimman låg tät över älven när vi åkte hem.....kan det bero på Urkult.....;-)
Får väl fortsätta min uppdatering från Urkult senare. Det blir från mitt perspektiv, en som i nuläget inte har råd att köpa nån biljett, men kollar runt utanför och så.


Katarina-Cinnamon
PUBLICERAT: 2012-08-02, 21:15:47 | URL: http://cinnamons-art.blogspot.se/

Fina fisken ni har fått :-) Har inte heller råd att gå in på Urkult, men om det är fint väder kanske jag åker dit imorgon och kollar runt utanför :-)

Svar: Typiskt att det blev regn idag, för det här är ju nästan bästa dagen att besöka det.
Annalena




AprilSus
PUBLICERAT: 2012-08-03, 11:25:54 | URL: http://aprilsus.blogspot.se/

Hej, vännen!
Det var ett tag sedan jag kikade in och kommenterade, men jag har haft fullt upp med annat än bloggandet. Vi var ju till sthlm, sen fick jag med mig mitt äldsta barnbarn hem och när han åkte tillbaka satte jag igång med storstädning. Har fått mycket gjort, men med en mindre medgörlig kropp tar allt så mycket tid och det finns fortfarande mer att göra. Tycks vara omöjligt att bli helt klar med allt och bara få njuta av att ALLT är städat. Nu ska jag återhämta mig lite tills vi åker norrut. Jag hade ju hoppats att det skulle bli med bil och att jag kanske fått tillfälle att hälsa på hos dig, men mina planer gick i stöpet, så nu blir det en lååång tåg resa istället och det är bara jag och Mathilda som åker. Först blir det några dagars besök i Burtäsk, för att sen åka vidare till Luleå och sonens bröllop. Kommer nog inte bli så mycket data tid för min del, för en vi är hemma igen i mitten av månaden?

Jätte fina bilder du tagit och det är något viss med dimma, både lite skrämmande och dystert, men samtidigt så är det vackert när man ser den på håll.
Hur går det med allt annat? Har det löst sig? Ja, vattnet fick du ju tillbaka efter mycket krånglande, men hur har det gått med allt annat? Tänker på dig, gumman, även om jag inte varit så synlig på nätet.

I våran lilla stad ska de ha sin årliga stads fest nu när vi är bort, men även de tar hutlösa priser för något som ändå hörs över hela stan. Oftast är det mer folk utanför festplatsen än innan för, då allt man får för pengarna är öltält och att kunna se dem som står på scenen, men musik duger gott att bara lyssna till. ;)

Ha det så gott, så hörs vi igen framöver.
Massor av kramisar! ♥

Svar: Tack underbara du. Jag har själv haft dåligt samvete för att jag varit så dålig med att höra av mig. Det går upp och ner. Igår var jag på akuten, trodde att jag fått en hjärnblödning eller en hjärtinfarkt, men det var panikångest. Så efter nästan 6 timmar på akuten och lite medicin var det bara att åka hem, laga lite och sova. Vi var hemma 23.45. Mailar dig sen. Ha det bäst på din resa. Jätte kramen
Annalena







« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P