2011-09-16
 12:11:59

Gamla alster

Lite tidigare alster. Hoppas väl att bloggen snart ska prydas av nya också. Har gjort massor av saker som aldrig hamnat på något foto. Ska skärpa mig på den fronten. 





Blästrad vinranka



Broderad duk och tändsticksaskar i linne med styvmorsviol (vår landskapsblomma)



Broderade linnedukar (mönster efter gammalt strumpeband)



Bukett av lingon och mattlummer



Munkstol i ek, som före renoveringen bara bestod av pinnar



Gräskronor



Gräskronor



Gräskronor



Målad korg för handskar eller så



Målad korg för handskar eller så



Ronnys verk till vänster, mitt till höger



Ronnys verk till vänster, mitt till höger



Min första kniv



Min andra kniv



Ronnys första kniv



Ronnys andra kniv



Målad korg med lingon och eternellbuketter



Målad korg med lingon och eternellbuketter



Korg med rönnbär, målad i äggoljetempera



Korg med rönnbär, målad i äggoljetempera



Krans gjord av lönnnäsor



Krans gjord av hemodlade kryddor



Ronnys skrin med intarsia och sinkade hörn



Mitt skrin med sinkade hörn, blå bets och guldschablon



Har både vävt duken, knåpat ihop sked och smörknivar samt målat lingon



"Mitt Africa"



Ronnys "Hjärnsläpp"



Teckning i akryl, som sedan hamnade både på en postlåda och på Hemslöjdens "gatupratare"



Tröja "Midnattssol", växtfärgad.



Tröja "Midvinternatt", växtfärgad



Tröja "Norrsken", växtfärgad



Tröja "Sarek", växtfärgad



Trja "Urskog", växtfärgad



Tröja "Vintegatan", växtfärgad



Tröja "Älvdalen", växtfärgad



Tröja "Polka-blå", akryl

Tyvärr har jag tagit på bara en bråkdel av alla tröjor jag gjort. Även annat hantverk i massor saknas. Ska bli bättre på det nu.



Växtfärgat



Växtfärgat



Växtfärgat



Barbro Nordqvist
PUBLICERAT: 2011-10-09, 09:49:06

Så himla fint o läckert alltihopa. Fantastiskt vad du kan. Ni är ju jätteduktiga på knivar båda två oxå.. Men du har glömt ett hantverk, som var så urläckert.. Minns du hatten av mossa.. den måste du ju ha med oxå.. :-d Kram paddan







« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P