2011-10-03
 21:53:00

Måndag, kort och gott.

Den här helgen gick fortare än ett x2000. Var tar helgerna vägen?
Trots allt hann jag det jag planerat....men så mycket mer var det inte.
Nu har morgontemperaturen börjat krypa under minusstrecket också. Vi går mot vintern.....bara att inse.

Har haft ont i nacken hela dagen och det vill liksom inte ge med sig. Blir väl 2 Alvedon Forte till natten och lite Orudissalva på nacken, så hoppas vi att morgondagen blir bättre.

Är det ingen mer än jag som saknar dom riktigt färgsprakande höstfärgerna? Det är ju vackert med gult också, men var är allt det röda?



Detta är höstfärger.

Har skickat iväg 2 sjalar idag, en till Motala och en till Tving. Hoppas att dom nya ägarna ska bli glada. Men det visar väl sig.

Har kommit på en annan sak. Man ska inte försöka göra en kåsa om man har Dobermann.....den var nästan färdig, och så vips är skaftet ganska trasigt och så finns det bitmärken både här och där. Foto kommer senare.

Det är lite bloggtorka. Men vad har hänt idag? Ont i nacken, städat 2 arrester + det vanliga. Ätit sqaushsoppa, tittat på TV och stickat. Så mycket mer händer inte en vanlig måndag i Moforsen. Vi får väl hoppas att morgondagen är lite mer händelserik....ska vara hos Logoped kl. 15.00, men det lär knappast vara nåt att berätta om.

Tråkigt på jobbet, då vi är 3 stycken bara som försöker hålla stämmningen uppe. Massa gnäll och tjafs och folk som inte vill jobba. Har väl skrivit detta ofta tror jag, men nu är det värre än vanligt.



Och så ett litet tips på hur man överlever vardagen i förkylningstider som dessa....kanske inte det sundaste, men det funkar.

Detta ska jag göra nu i veckan.

 Pam's Piccalilli

Pam's Piccalilli

                                            * 2kg washed, peeled vegetables - select 5 or 6 from the following: cauliflower or romanesco cauliflower, radish, green beans, cucumbers, courgettes, green or yellow tomatoes, tomatilloes, carrots, small silver-skinned onions or shallots, peppers, nasturtium seed pods
  • * 100g fine sea salt
  • * 60g cornflour
  • * 20g ground turmeric
  • * 20g English mustard powder
  • * 20g ground ginger
  • * 1 tbsp yellow mustard seeds
  • * 2 tsp crushed cumin seeds
  • * 2 tsp crushed coriander seeds
  • * 1.2 litres cider vinegar
  • * 300g granulated sugar
  • * 100g honey




  • Och nu natti natti allihopa!



    Carina
    PUBLICERAT: 2011-10-04, 01:31:46 | URL: http://elladora.blogg.se/

    Ojojoj, inte roligt att du har så ont i nacken :thumbdown:



    Själv så har ryggbesvären kommit tillbaka på mig, verkar som det kommer som ett brev på posten så fort jag skadar mitt knä.



    Och Gutta, ja vad säger man ??



    Kram






    Barbro Nordqvist
    PUBLICERAT: 2011-10-04, 14:58:09

    :thumbup: JIPPI!!! Vilken överraskning.. Tack tack snälla du för den fina sjalen.. jodå precis mina färger och lika häftigt att den är färgad av flugsvamp.. Tack än en gång.! Många kramizar från Paddan Barbro (Läste att du har skickat ett till Motala oxå.. lite lustigt jag kommer ju därifrån, från början.. från ett litet samhälle som heter Godegård.. Ja menar tänk jag kanske känner den nya ägarinnan till den sjalen :rolleyes::question:)

    Tusen tack.. kramizar paddan Var rädd om dej!







    « NAMN Spara info?

    « E-POST (publiceras ej)

    « URL

    Kommentar:
    :-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P