2011-08-21
 11:41:05

Solig söndagförmiddag



Kaffet slut, solen skiner, men lite kyligt i luften. Sitter här och skissar på planer för dagen. Det blir en dust med saker och ting ute. Känner mig riktigt inspererad.

Hade en underbar dag igår, även om vi vaknade lite tidigare än planerat pga av en viss Ghosty. Shit happens. Men dagen blev underbar ändå....eller kanske just pga detta. Vem vet inte?

Först fick jag tag i ett telefonnummer till Bidraget (Secondhandaffären) i Näsåker. Så då kunde vi åka dit med dom 2 säckarna jag sorterat ut ur garderoben. Verkligen skönt att bli av med det. Och dom var bara glada att dom fick det. Alla nöjda och lyckliga.
Vi passade på att handla lite, typ grovsalt (till örtsalt), ättikssyra (till gurkinläggning), senapsfrö (till gurkinläggning) och stjärnanis (till kräftkok).
När vi kom ut från affären stod en kvinna och sålde lokalt odlade grönsaker, så då köpte vi. Så nu har jag jätte fina dillkronor till kräftkoket (som jag hoppas blir av) och så till gurkinläggningen.



Underbara va'?

På eftermiddagen kom våra käre vän Jonas Lindgren. Mycket trevlig kväll och eftermiddag. Jonas stannade över natten av naturliga skäl (som jag kommer till senare).

Middagen bestod av vitlöks- och plommonspäckad, rosmarinskryddad stek, råstekt potatis, sås med plommon och rosmarin samt nyinlagd hemodlad gurka.



Senare på kvällen ordnade Jonas öl- och whiskeyprovning. Jätte lyxigt. Och man smakade i små söta glas. Mycket intressant när man har ett proffs på området som kan berätta om allt. Och ingen var berusad, för man smakade allt i små mängder.

Detta var vad vi fick testa;

ÖL

          


WHISKEY

   

Och sist....
 


En 39 år gammal Whiskey som knappt går att köpa för en vanlig prick (runt 20.000 för en flaska). God? Himmelriket i en flaska. Bilden är av en flaska från 1975, men den vi drack var från 1972. Tyvärr blev mina bilder så dåliga att jag hämtade bilder från nätet, och där fanns det ingen från 1972.

Tack Jonas för en underbar kväll.

Nu ska Fru Undin gå ut och försöka göra lite nytta. Ha det gott allihopa.



Carina
PUBLICERAT: 2011-08-22, 18:10:01 | URL: http://elladora.blogg.se/

Åååhh vad gott allt det där såg ut :love:



Så ni har druckit whiskey som kostar 20.000:-, sikka lyxlirare ni är! :-d







« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P