2018-04-11
 12:12:00

Bara vanlig onsdagsångest...eller

Blev en sådan urladdning av det jag skrev igår att det är helt tomt. Ändå var det bara början. Kommer 3 tunga block till.
Jag valde att inte skriva mer, för då skulle det ha blivit en roman i 14 delar, eller något sådant. Men jag tror ändå att det räcker för att belysa det som kommer fortsättningsvis. Man har alltid ett val, men valet kan påverkas av vad man varit med om. Jag är helt övertygad om att jag skulle gjort vissa (inte alla) andra val om jag inte haft en sådan dålig självbild och inte vore så självdestruktiv som i sig är ett resultat av den dåliga självbilden. Nästa kapitel dröjer. Men jag ska hinna skriva innan jag dör. Jag tänker nämligen dö fri.
Nog om detta.
Idag läggs mamma in på sjukhus för operation av hjärtat. Vågar knappt tänka på det. Det kommer att bli en lång orolig dag imorgon. Måtte allt gå vägen. Hon fyller 82 år på söndag och räknar med att kunna fira födelsedagen hemma. Skönt att hon är positiv i alla fall. Själv är jag inte mycket (om man bortser från viktmässigt) att hålla i när det svajar.
Ute ligger snön i meterhöga drivor fortfarande. Våren verkar väldigt långt bort. Man får glädjas åt det som blommar inne.
Har förlängt livet på tulpanerna lite.
Så klippte jag ned en Chrysantemum, som jag tog in i höstas. Den blommar nu i både rosa och vitt.
Ja, lite färgprakt ger det allt.
 
När jag skrivit ned hela livshistorien, så ska jag förklara vad alla tatueringar står för. Alla har en orsak. Det kommer dock 3 texter till och en svart ros innan allt är färdigt.
Under den här tiden har jag kommit fram till att det är få som verkligen känner mig, även om betydligt fler tror att dom gör det.
Ingen vet vad jag tänker, några tror sig veta, men dom flesta bryr sig inte.
 


Anonym
PUBLICERAT: 2018-04-11, 12:19:04

Jag bryr mig, ALLTID ❤️
/Petra

Svar: Kram <3
Ingalunda







« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P