2017-09-14
 10:31:00

Simborgarmärket i senapssås....

 
Jag har ju tänkt att jag inte ska skriva så mycket om psykisk ohälsa i dom vanliga inläggen. Men jag ska svara på en fråga som några undra över. 
Jag uppdaterar kampen med medicinen varje dag, men eftersom det sista jag skriver hamnar längst ned, och varje inlägg omfattar en vecka, så får man skrolla nedåt. Kanske lite dumt upplagt, men jag orkar inte göra om det.
Det kommer ju en fjärde vecka också, och sedan hoppas jag att det ska fungera. Men det finns inga garantier.
Det om detta.
 
Gårdagen passeradeutan att jag betade av något från "göralistan". Tror jag måste dela upp den mer, då det känns omöjligt att börja med den. Har dock en förhoppning att komma igång idag.
Jag har faktiskt rastat hundar och tappat upp diskvatten.
 
Igår var Yvonne och Ewa hit. Så roligt, även om det var en kortis. Jo, jag grät, som vanligt.
 
Ronny blev inte utbjuden på lunch, vilken svikare. Han hade ju ingen matlåda med sig därför.
Idag såg jag då till att en matlåda kom med.
Rester från gårdagen.
Färsk pasta och färska musslor. Tog dock bort musselskalen innan det hamnade i matlådan.
När jag var ute med hundarna, såg jag en regnbåge. Tänkte på Zita och grät. Det är så ofattbart.
Och Ghosty, hon är ju lika gammal som Cleo var när hon dog. Tänker mycket på hennes vridna kota. Och Lellen som passerat 12 år.
Man får ta var dag som den kommer.
Funkar inte att stirra i taket. Ska justera "göralistan".
 
1. Skörda kryddor.
2. Ta in blommorna som står på altanen.
3. Ta in löken.
4. Ta upp potatisen.
5. Bädda rent.
6. Tvätta.
7. Vika tvätt.
8. Plantera om chilin.
9. Plocka gullris.
10. Städa sovrummet.
11. Städa köket.
12. Städa vardagsrummet.
13. Städa badrummet.
14. Städa hallen.
15. Städa Elsas rum.
16. Lägga in rödbetor.





« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P