2017-09-04
 12:36:12

Då var det måndag igen....

Helgen har varit likt en bergochdalbana.
Orken finns inte.
Fast ibland har man inget val. Man måste orka.
Skulle bara sätta på kaffe, innan jag öste upp gurkan. Då hoppade lagerbladet ner från köksfönstret och ned i diskhon. Tur att jag hade lock på gurkkastrullen.
Så fick lagerblad ny kruka och ny jord på en gång. Skulle ha skett för länge sedan, men nu är det gjort.
Gurkorna har även dom hamnat i burkar.
Orkade även få till lite mysmat till kvällen. Räkor som legat i kräftlag, blåmusslor, vitlök/saffranaioli och bröd.
Berättade för Ronny och mamma om en dröm och syn jag haft i 2 dagar...och på lördag slog den in. Mamma transporterades till Sundsvalls sjukhus med sjuktransport. Hon hade hemska buksmärtor.
Så kusligt likt det jag hade drömt.
Var mycket rastlös efter det. Fick gå och vila för att orka med allt. Mina insomningstabletter kommer inte att räcka den här gången...heller. Tror att det varit anorlunda utan det här jävla medicinbytet, som också påverkar min mage. Rädd att det är magsår igen. Men det är omöjligt att få läkaren att fatta.
Fick i alla fall till middag som bestod av lövbiff, sallad med päron, brieost, citronsaft och knaperstekt bacon, tomat och sallad, hackad gul lök, råa äggulor och persilje/vitlöksmör.
Tittade på tv en stund och virkade. Men jag hade sådana kallsvettningar och huvudvärk att jag tillslut fick gå och lägga mig.
Söndag dammade jag av dessa reliker. Fy fan vad dammiga dom var.
Skulle också ta in krukväxterna som stått ute över sommaren, men orken tröt.
Såg däremot att vår "äkta makar" som inte blommat sedan vår kära vän Ola gick bort 2002, har fått knopp. Ola var väldigt förtjust i den blomman och duktig med krukväxter. Jag vet inte om man ska tolka det som en hälsning från honom eller att jag kommer att dö.
Kvällen sedan. "Parlamentet". Johan Rheborg och Soran Ismail var i högform.
Så programmet "Regnbågshjältar". Helt underbart. Fast nog är det tragiskt att vi 2017 måste göra sådana program. 
Sedan sängen och en ångestfylld natt igen.
Mamma har i alla fall kommit hem från sjukhuset.
 





« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P