2016-09-09
 08:47:00

Fredag, djävulsdansen och deströyer

Har så ont i magen och hjärtat håller på att hoppa ur bröstet.
Tar hundarna och går och vilar en stund.
Varför ska jag grubbla så mycket?
Såg detta igår. Det är andra omgången av programmet. Verkligen ett bra program. Och nu sätter det fokus på hur det är att leva med en människa med psykisk ohälsa. Väldigt nyttig för mig att förstå Ronnys svårigheter när jag mår dåligt. Som tur är, så har jag kommit så långt att jag har utarbetat olika metoder för att hantera min ångest. Men det är klart att Ronny får en klump i magen när jag mår dåligt. Tidigare hände det ju massor av tillbud, som slutatade i ambulans till sjukhuset osv.
Det ges alldeles för lite stöd till anhöriga.
Önskar att fler som bara fnyser åt psykisk ohälsa skulle se detta program och ta till sig. Vägen är lång till man får en diagnos. När man väl har fått den, kan man acceptera saker och ting bättre.
Sedan finns det ju en kategori som tycker att det bara är svammel och att man kan vägra vara ett offer och så är allt frid och fröjd.
Men så fungerar det inte. Det är i allra högsta grad en kamp på liv och död. Jag och många med mig, kan inte välja bort detta. Vore det så enkelt så vore nog många glada och friska.
Har just druckit en kopp te (nostalgite från Urkult).
Nu ska jag vila lite, eftersom jag i princip varit vaken sedan 03.00.
 





« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P