2016-10-26
 17:20:27

Kvinnofrid

Tack för alla reaktioner, så väl negativa som positiva.
Jag skriver inte det här för att få medlidande. (Som någon trodde). Och jag tycker inte det är osmakligt. Vi måste våga säga ifrån och de som varit utsatta och överlevt kan vittna om horribla saker.
 Det handlar egentligen inte bara om mig eller Lotta. Det handlar alla utsatta kvinnor, även de vars röst har tystnat. Det pågår här och nu och medan det utreds till förbannelse så händer det igen. Varje dag drabbas kvinnor av våld och det blir ingen skillnad på handlande från myndigheter. När är det nog? När har en kvinna för mycket fått sätta livet till? När man inte ens kan vara trygg i sin egen bostad? Fall som läggs ned i brist på bevis? Vad betyder ordet kvinnofrid?
Jag tillhör ändå de lyckligt lottade som kom ur helvetet på jorden. Jag känner att jag kan inte tiga och titta på längre. 
 


Susanna
PUBLICERAT: 2016-10-27, 23:03:50 | URL: http://mammasussie.blogg.se

Hittade hit genom bloggspaning (tror jag)
Jag fastnade,och läser ikapp.
Tack för en ärlig och rak blogg.
Susanna

Svar: Jätteroligt. Välkommen till min virriga värld.
Nattvandraren







« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P