2016-10-28
 12:02:00

Karlhatare? Flata? Feministfitta? Rödstrumpa?

Det var väldans vilken snurr det tog på mina två sista inlägg.
Är jag förvånad? Lite kanske. Men de som reagerat argast var män.
 
Jag är inte karlhatare. Har en underbar man i min liv. Han är inte den enda man som funnits i mitt liv, det har funnits män som behandlat mig väldigt illa och nästan tagit livet av mig.
Det är skillnad på att hata alla män och hata män som hatar kvinnor. Årminstone då det mynnar ut i fysisk och psykisk misshandel.
 
"Feminism är en samling rörelser och ideologier vars målsättning är att alla oavsett kön ska ha samma rättigheter, möjligheter och skyldigheter och där feminismen verkar för kvinnors politiska, ekonomiska och sociala rättigheter."
 
Kan inte förstå att det ska vara så provocerande.
Jag lever i ett mycket jämlikt förhållande tycker jag. Hemma hos oss gör var och en det dom är bäst på och det andra får man hjälpas åt med. Svårare än så är det inte.
 
Fick även en kommentar från en som tillhör "järnrörsmaffian", som tyckte att min man släppt mig alldeles för långt i mitt tyckande. Och då kan man ju förstå att feminism verkar skrämmande.
 
Och som ett ytterligare svar på en kommentar. Jag går inte omkring med en tegelsten i handväskan för att slå ned alla män. (Bär varken handväska eller tegelsten). Om du har råkat ut för det, så måste du ha gjort rätt för det. Tror i alla fall inte att det är en vanligt förekommande företeelse?


Elsa
PUBLICERAT: 2016-10-28, 12:09:40

Klockrent! Älskar dig <3




Anonym
PUBLICERAT: 2016-10-28, 13:12:50

Hahahahaha spot on söstra mi 💖 /Ulla







« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P