2016-10-11
 10:23:17

Dagarna som gått

Trodde att jag skulle få sova en stund i morse, men kaffepolisen Lennart satte stopp för det.
Har masat mig upp, diskat och startat tvättmaskinen.
Följer rättegången mot Martin Jonssons vansinnes dåd, som släckte Lotta Rudholms liv. Det är som att uppleva vad jag själv gick igenom för 25 år sedan. Kvinnor idag, är lika oskyddade som för 25 år sedan. Det är egentligen ett under att jag överlevde mina månader av grov misshandel. Jag återkommer kanske till det en dag, eftersom det är sådant jag aldrig bearbetat. Vi hann aldrig så långt i kbt-behandlingen, då det hela tiden uppstod nya saker från arbetsgivaren som måste bearbetas. Och i nuläget anses det inte som jag skulle klara av kbt, då hela min behandling går ut på att stärka mig, för att kunna gå vidare.
 "Jag hatar män, som hatar kvinnor".
 
Ove och Sivan åkte hem igår. Det var lite vemodigt. Har varit underbart att ha dem här. Jag har kunnat slappna av och vilat. Sovit relativt bra på nätterna, om det inte vore för nack- och ryggvärk.
Verkar omöjligt att få en tid på Hälsocentralen, annat en akuttid, då du i princip inte ens hinner ta upp dina problem. Så var det med den sjukvården.
 
Nu en sammanfattning av dagarna som gått.
Torsdag jobbade jag tillbaka min lediga onsdag. Och fredag jobbade jag min ordinarie dag.
Utanför Erikshjälpen.
Lördag kom Tessan och barnen hit, dels för att se hur det var med Ronny, men även för att träffa Ove och Sivan. Jag bakade en äppelkaka som vi hade till fikat.
Helgen i övrigt var mycket lugn, med en massa stickning.
Jobbade även igår, då jag jobbade in tisdagen. Jag var på stödsamtal och sedan jobb.
Är ledig idag, vilket behövs, då jag har mycket att stöka med, samt att jag är helt slut.
Ronny är nu hos veterinären med Ghosty.
Måste kolla upp henne. Mycket tyder på att det är rävskabb. Men det får vi väl veta senare idag då.


Louise
PUBLICERAT: 2016-10-12, 14:02:15 | URL: http://www.nouw.se/lmj

Vilken härlig blogg du har!
Kika gärna in på min :)

Kram!







« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P