2016-05-18
 21:27:00

Jobb, telefonsamtal, rådjur på turistvägen och lite annat...

 
 
Ja, vad börjar jag?
Jag mår trots allt som händer ganska bra.
Lika bra att summera från lördag.
Vanlig tårta.
Vegantårta.
Vi firade Ronnys födelsedag (igen). Först kom Tessan, Kenneth, Jamie, Meya och lilla Penny.
Just när dom åkte kom Elsa och Micke.
(Foto Terese Undin)
(Foto Terese Undin)
Sviterna efter 30-årskalas i Kramfors.
 
Söndag sydde jag så äntligen gardinerna till Ronnys kontor.
@villfarelser Hans foton säger allt.
 
Måndag jobbade jag, men var mycket trött.
Tisdag började med en rivstart, då en granne behövde ambulans. Tänker inte gå in på några detaljer, men jag och Ingrid gjorde det som kunde göras. Det tog mig väldigt hårt. Känslorna kom inte förrän efteråt.
Hade dessutom en husvisning, efter tillbudet. Den minns jag knappt något av.
Och när allt var klart satte jag mig på golvet och storgrinade.
 
Så har vi kommit till dagens öden och äventyr.
Tar det bara i korthet.
Sovit dåligt.
Jobbat, stressigt på jobbet.
Höll på köra av vägen, då jag väjde för fyra rådjur. Fick stanna och kräkas.
Handlade hos Moa och pustade ut.
Hem.
Ut med hundar.
Koka hundmat.
Ringde kronofogden (om ett krav jag har). En snäsig fan, som inte hade tid att bra med mig.
Ringde länstrafiken åt Elsa, men fick inte någon ordning på detta.
Ringde mamma, som är jätte dålig igen.
Och så 2 andra saker som jag inte tänker nämna här.
Det rör på sig i mitt liv.
Ronny har just kommit hem från andra kursdagen. Och för mig har det blivit sovdags.
@villfarelser
Men jag står banne mig upp fortfarande, även om det finns en viss lockelse i att bara lägga sig ned och dö.


Matilda Berlin
PUBLICERAT: 2016-05-19, 10:50:55 | URL: http://matildaberlin.blogg.se/

Men herre jösses vilka tårtor! Jag kan verkligen höra min mage kurra högt ;)

Svar: Tack :-) Den med jordgubbar var det citronfromage och vaniljkräm i, den med blåbär var det chokladmoussé och vanilj i och den veganska maräng bakad på kikärtspad, alpro vispbar och joordgubbar och hallon ;-)
Nattvandraren







« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P