2016-03-24
 23:17:00

I väntan på storsläggan

Tog medicinen väldigt sent ikväll, så nu är det bara att sitta och vänta på att storsläggan ska slå till. Har för säkerhets skull gjort mig klar för att bara krypa ned i den renbäddade sängen, eller om det blir Blåkulla. Vem vet?
Här är mitt alternativa påskris, då jag tycker det är oetiskt att rycka fjädrar från levande fåglar. Detta funkar lika bra. Det är så bökigt att blogga från mobilen, så dom bilderna kommer senare. Detta gäller alla bilder i detta inlägg. Har hämtat dessa bilder från Instagram.
Detta fick jag av min fina gubbe när han kom hem från stan. Det är två sorters tulpaner, så det kommer att bli en orgie i tulpaner när dom slår ut. Återkommer med fler bilder då.
Gubben fick en flaska whiskey av mig. Den får han ha helt för sig själv, då jag inte dricker alkohol.
Mina två senaste kransar. Byter hela tiden, då jag inte kan bestämma mig för vilken jag ska ha på dörren. Just nu hänger den högra där.
Det är långt till vår....så här såg det ut när jag var ut och plockade ris.
"Min" blomsterhörna på Erikshjälpen. Blommorna är en av mina arbetsuppgifter. Jag gör små arrangemang i krukor ock skålar, men även färdiga buketter som säljs med vas. Pyntar och donar, och har ändrat åsikt om tygblommor. Ska vara roligt att se om det sålts något när jag kommer tillbaka.
Denna lampa är bara så fulsnygg. Funderar på att köpa den om den är kvar till veckan.
Alla retrogrejerna är ju roliga också. Detta är ett litet axplock.
Senaste sjalen i restgarner. En riktigt färggjad sak. Passar bra här i Banjobältet i Urkultsland.
Pratade med ungen idag. Hon lät glad och då blir mamma också glad. Det lär väl dröja ett tag innan vi träffas. Hon har ett jättetufft schema framför sig just nu.
(Bild lånad av Elsa Undin)
Och så måste jag ju bara lägga ut denna bild, som jag bara tycker är helt underbar.
 
Nu ger jag mig av. Är redan försenad.
Vi hörs.





« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P