2016-06-11
 22:33:00

Summerar dagen

Är jätte trött, så det blir snart att dyka ned i lopplådan.
Jag vaknar ju så tidigt på morgonen, så jag är jätte trött på kvällen.
Idag blåste det inte ute, så jag kom efter många om och men ut och planterade lite. Resultatet kommer här.
Två gamla korvburkar som fått kläder i form av små jutesäckar och lite dekorationer.
I den vänstra, en fuchsia som överlevt (helt otroligt) från förra året.
I den högra en ros och en murgröna, som inte såg alltför pigga ut, men som jag hoppas ska krya på sig ute.
Jordgubbar måste man ju ha. Dessa i amplar.
Två gamla hinkar utan handtag har fått kläder à la kroppsstrumpa....något tyg jag hade liggande, handvirkat rep och lite dekorationer. I krukorna spansk marguerite, tagetes (som inte är den piggaste pga att den fick för lite vatten ett tag) och lobelia.
Blomlådan till altanen, innehållande kalanchoe, chrysanthemum och lobelia.
Krukan på bron hade jag ju gjort i ordning tidigare. Den innehåller två pelargoner och penseer.
Två gamla trädskor. Den vänstra innehållande smultron och den högra åkerbär.
Och naturligtvis en jättekruka med jordgubbar.
Även min gröna cykelkorg är ju sedan tidigare. Den innehåller i alla fall flera sorters sallad, dill och persilja.
Krukan till vänster innehåller västindisk basilika och den högra är en "barnkammare" för pelargoner.
Detta är vad som hunnits med idag. Precis när jag var klar började det regna.
Shit happens.
Till middag åt vi det som var kvar av kycklingsalladen från igår. Saknade insperation för någon kulinarisk resa i köket. Det får bli imorgon.
Fick ett foto till av ungen. 
Imorgon ska jag tvätta och jaga lite dammråttor och förhoppningsvis hinna lite mer ute.
 
I morgon ska jag även berätta om lite semesterplaner.
 
Ha en fin kväll!


Anonym
PUBLICERAT: 2016-06-11, 23:56:51

Du är så kreativ kram så fint du gjort 😊

Svar: Tackar <3
Nattvandraren




elladora.blogg.se
PUBLICERAT: 2016-06-12, 08:55:55 | URL: http://elladora.blogg.se/

Vet precis hur du har det, kan inte vara vaken länge på kvällarna längre. Och jag skall vara nattarbetare, svårt att tro 😜

Jättefint du gjort, härligt med blommor - som balsam för själen ❤️❤️

Svar: Tack. Det är ju sådant jag mår bra av. Ha en riktigt fin dag <3
Nattvandraren







« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P