2016-07-07
 22:53:00

Jobb, nystart och lite annat

Jag har funderat hit och dit och tänker ta fasta på det tips jag fått från min samtalskontakt på psyk.
Jag ska i 6 dagar skriva 5 positiva saker med dagen. Det kan vara småsaker för många, men ett helt företag för mig. Den 7:e dagen ska jag räkna upp 5 negativa saker för att få perspektiv på saker och ting. Det kommer säkert vara samma negativa saker som återkommer, men då får jag lite inblick i vad jag måste jobba med för att kunna hantera.
Jag har alltså jobbat idag, Här kommer lite olika färger som jag fyllt på idag.
Då börjar jag med dagens positiva.
1. Jag kom upp och iväg till jobbet, trots att sömnen var dålig och att min hallux-valgusknöl bestämt sig för att jävlas.
2. Jag fick beröm innan jag gick för att jag alltid slutför mina jobb innan jag går hem och att jag klarar av "hem och hushåll" även om vi är kort om folk. Jag sköter även min blosterhörna.
3. Jag stickade framstycket klart till det grå franslinnet.
4. Jag fick inte panik inne på Coop och rusade ut, när jag stötte på några av mina tidigare arbetskamrater.
5. Jag vattnade planten ute, diskade, plockade ur diskstället (vilket jag hatar) och lagade mat när jag kom hem.
Det var dagens lista. Nu återstår inte mycket av kvällen.
En liten påminnelse kanske.
Avslutar med att lägga ut en bild av Elsa. Jag bara älskar den bilden.





« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P