2016-07-03
 20:57:00

Det gula garnet har inte kommit åter....

Idag har jag trots allt fått lite gjort. Jag har planterat om 5 blommor, samt planterat om alla chilin. Gurkorna har fått stora krukor och äntligen fått komma ut i växthuset. Hade även ett helt gäng tomatplantor över, som jag har satt ihop i en stor kruka. Så blev det en ampel till med jordgubbar, då jag hade plant över.
Undrar vilkens skull man gör detta för? Kanske för att visa sig duktig?
Denna vackra ros har jag köpt på Erikshjälpen. Den påminner lite om mig, om man bortser från blomman.
De förra rosorna på bordet hade blommat ut, så nu satte jag dit en ny. Attan vilka vassa taggar dom har.
Min vackra ros. Den är gul. Något gult som fortfarande inte kommit till rätta är min gula bomullsgarn. Det slutar nog med att jag får gå igenom varenda garnpåse och då kanske sortera upp allt också. Dödstäda, som min mamma brukar kalla när man sorterar saker.
Så känns det bara nu.
Kan någon tala om för mig varför man ska kämpa för att överleva? Det måste nog ändå vara skönare med den eviga vilan.
Kanske sticka lite och somna framför fotbollen.





« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P