2016-01-22
 23:02:58

Och nu en liten uppdatering....

I tisdags sedan jag jobbat, var vi in på Jysk och handlade lite för presentkortet vi fått tidigare.
Det blev några nya kuddar till soffan.
Och en ny matta till badrummet. Den ska jag lägga dit när jag städat.
Alla julsaker är undanröjda, men julgardinerna är kvar. Tar lite eftersom.
Jag ska inte göra en massa "göra-idag-listor" och sätta press på mig själv. Jag ska göra listor som ej är tidsbundna och ta saker som jag själv orkar, och tillåta mig att bara vara vissa dagar. Löfte till min samtalskontakt på psyk.
 
Sedan blev det som jag misstänkte, kaos på onsdag. Sov inte på hela natten och hade panikångest så jag höll på att krypa ur skinnet.
Orkade naturligtvis inte jobba. Tur att Ronny var hemma, så jag kunde lägga mig ned och försöka sova em stund.
När ångesten är för kraftig, vill jag bara skada mig själv för att avleda den inre psykiska smärtan med fysisk smärta. Vet att det låter galet, men det funkar, även om det inte är en bra lösning.
Hur som helst blev det lite bättre efter några timmars sömn.
På eftermiddagen var vi in till stan och fick klorna klippta av bästa Anki hos "Din vetrinär" i Sollefteå. Hon är en klippa.
Så handlade vi lite. Och jag kunde äntligen ta ut lite insomningsmedicin.
Så natten till idag sov jag till 05.00, då jag alltid går upp och tar min medicin.
Vintern håller i sig och temperaturen är dryga -24°.
Trots att "nya" soffan är större, så har sittutrymmet inte blivit mer...
Och igår var jag utan sovplats också.
Nu har jag äntligen gjort klart sista ufot. Växtfärgad sjal i ull. Den har fått namnet "Jordskott".
Dagens middag. Smördegsinbakad kassler, champinjonstuvning och pommes frites.
 
Så det som händer till veckan.
Ronny börjar jobba på måndag. Han ser verkligen fram emot det. Det blir en ny och spännande utmaning, som jag tror kommer att passa honom som hand i handske.
Måndag blir en lång dag för honom då han ska till Strömsund, och inte lämnar Strömsund förrän tidigast kl. 16.00.
Och hans referenter gav honom så goda vitsord, verkligen det han förtjänar. Och en ljuvlig revanch mot en tidigare arbetsplats som behandlade honom så fult. Fråga mig jag vet....tyvärr....denna arbetsplats...
För mig är det status quo.
Jag jobbar också på måndag, om jag är i sådant skick.
Tycker att det strular med allt nu, besked om vad det blir efter den 31/1, medicinering, läkartider och en massa annat. 
Tur att det ordnar sig för Ronny nu i alla fall. Då behöver vi inte oroa oss för den biten.





« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P