2016-08-13
 22:29:00

Stoppa tiden

 
Kan inte förstå var tiden tar vägen? Allt går så fort att jag inte hinner med.
Fast när jag tänker på att det var bar en vecka sedan Urkult, så känns det konstigt. Det känns jätte länge sedan. Och så kallt som det har blivit kan man inte fatta att bara för en vecka sedan stod man i t-shirt och lyssnade på Garmarna.
Tyvärr dåligt ljud. Texten till den är grym. Och jag stod längst fram och såg dem live. Jag har faktiskt filmat dryga 25 min av spelningen. Sedan orkade jag inte hålla i mobilen längre.
Men det var då, nu känns det som hösten kommit med stormsteg.
 
Här kommer lite bilder från dagen som gått.
Har väl inte hänt så mycket idag.
Jag la in sill imorse, Ronny tvättade och så var vi en tur till Handlar'n Resele.
Middagen bleb grillad karré, färska majskolvar, vitlöks/persiljesmör och sallad med tomater, fetaost, purjolök, basilka och dressing.
Det blev en hygglig middag, som naturligtvis intogs framför tv:n.
Annars har jag stickat, diskat och lagat mat med nagellacket i behåll. En bedrift för att vara jag.
 
Dagens fem positiva.
 
1. Det blir inte frost i natt.
2. Ytterligare en dag att planera veckan.
3. Jag har skaffat mig kassavana, så nu kan jag stå i kassan också på Erikshjälpen.
4. Maten är förberedd för morgondagen (inlagd sill).
5. Nu har jag helt kommit i fas efter medicinmissen.
 
Har pratat med mamma idag. Hon har krångel med hjärtat igen. Känns inget vidare. Och Henry har för högt blodtryck, så han måste gå på täta kontroller. Han fyller 75 år nu den 13/9. Måste försöka klura ut vad vi ska ge honom.
Elsa är i Leksand, Krökbacken, på festival. Men det verkar bra med henne.
Med övriga familjen är det väl bra...tror jag.





« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P