2016-04-21
 14:20:00

Bakardag

 
Bakar idag, men kom av mig lite. Ska blogga några rader och sedan fortsätta.
Jag har kokat mandarinerna med vaniljstång, kanelstång, stjärnanis, socker och vatten. Ska ha det till min egenkomponerade mandarinkaka.
Så får vi väl se vad det blir mer.
Mandarinkakan.
 
Har varit lite låg ett tag sedan bloggkommentaren om att jag var en bitterfitta och att jag skulle skämmas för att kalla mig för mamma och mormor.
Har bestämt att inte ägna mer energi åt detta. Är det någon eller några som tycker det, så kan jag ingenting göra åt det.
 
Igår var en riktigt bra dag, även om jag var riktigt trött efter en längre arbetsdag än vanligt.
Fick beröm för "mina" blommor på jobbet.
När vi sedan var och handlade så träffade jag underbara Millan. Vi pratade en bra stund, och detta samtal gav mig glädje och ny energi.
Kvällen var jag jätte trött. Virkade en stund, men efter att i princip ha jobbat 2 heldagar och haft en samtal på psyk, så är hjärnan ganska trött.
Även Ronny är ju trött. Dom har ju kört igång för fullt nu på hans nya jobb, där han som sagt var är platsansvarig.
Vi pratar väl inte så mycket med varandra, då tröttheten är överväldigande.
Sitter där och glor på tv bara.
 
Har haft en snabbvisit idag av Jeanette, även hon en människa som sprider glädje och värme kring sig. Nu får jag kanske igång försäljningen av mitt hantverk. Återkommer till det.
 
Så går ryktet att nr. 1 på min "blacklist" ska flytta till Dalarna. Glad? Bryr mig inte, då det för mitt vidkommande sker 4 år för sent. Hade det hänt tidigare, så hade nog inte mitt liv sett ut som det gör nu. Hoppas dock att jag slipper möta hen på Urkult. Hen brukar alltid vara överdrivet glad och trevlig när hen har fått några (eller ganska många) innan för västen. Samma person hejar inte ens annars. Ingen förlust precis.
 
Annars finns det väl inte så mycket att berätta om.
Har pratat med Elsa och med mamma i telefon idag. Där var läget under kontroll.
Så har jag ringt min chef (inte Erikshjälpen, utan där jag egentligen är anställd, på 25% nu) och talat om att jag har fått papper från fk att jag inte ska ha någon karensdag vid sjukdom.
Avslutar med några foton från Norrstig dagen efter mammas 80-årskalas.
Och vill ni kommentera, gör det hellre i bloggen än på fb. Tackar.
 


Anonym
PUBLICERAT: 2016-04-21, 15:36:07

Blev du klar med kakan blir säkert super god. Ha en goer kväll med denna godbit




Anonym
PUBLICERAT: 2016-04-21, 16:51:26

Hej söstra mi 💖 Träffade din mysiga karl på stan i dag när jag väntade på stadsbussen utanför Konsum 😊







« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P