2015-09-14
 00:59:00

Fredag-måndag i X2000-fart

Men vi börjar väl med fredag för ordnings skull.
Först jobbade jag.
Efter det var det en tur till Sundsvall, då Ronny skulle på öron-näsa-hals på sjukhusfabriken (Sundsvalls sjukhus).
Men först ett stopp i Norrstig hos mamma och Henry, som i övrigt fyller år idag. Så grattis älskade styvfar.
Inne i väntrummet. Jag fick nästan panik, till och med dörren in var låst så man fick ringa på en klocka. Tror att vi gick en km inne på "fabriken" innan vi var framme dit vi skulle. Jag får rysningar. Ja, till Sollefteå sjukhus. Nej till Sundsvalls sjukhus.
Inne på Ica Maxi i Birsta hittade jag denna underbara groda. Ni får gissa vem som är vem.
Jag har svårt att klara av sådana stora ställen. Så när Ronny skulle gå in på systemet, stannade jag i bilen. Orkade inte med mer. Jag hade dessutom köpt mitt kvällsdricka, Loka Hallon/blåbär. 
Vi var ju bjudna till grannen på middag.
Passerar Härnösand.
Så stannade vi till efter hemvägen och plockade upp lite barnkläder till Asylboendet i Gåsnås, Resele.
Hem och packa upp, ge hundarna mat och iväg till grannen. Mycket trevligt och underbar mat. Vi var ganska många.
Vid 21.30 tröt min ork, och diskussionerna hade blivit väldigt "djupsinniga". Vi var bara 2 helnyktra. Men jag gick i alla fall hem till hundarna. 
Hundrastning. Sedan pratade jag med  sötungen Miah ganska länge i telefon.
Ronny kom inlullande vid 02.15.
Det hade nu hunnit blivit lördag och det höga tempot fortsatte.
Lördag morgon i Moforsen.
Jag var ned till Handlar'n i Resele också och inhandlade det som vi glömt när vi irrade runt i Birsta.
  
    
   
   
    
 
Powerwalk efter Ångermanälven. Att jag älskar stenar och vatten, är det väl ingen som tvivlar på?
 
Jag drack Loka och gubben stödbensöl.
Här börjar det kännas rent så tungt
   
   
Det blev 61+22+22=105 stycken. Kokta i 3 omgångar. Svenska flodkräftor. Det är inte illa. För mig är det rikedom.
Så kom söndagen och tröttmössan hade jag dragit ner över öronen ordentligt.
Det har blivit mycket kört för mig i helgen, då vi var iväg en sväng idag också. Kunde inte låta bli att fota lite från kraftverksdammen, som vi kör över när bron är avstängd. Vi får egentligen inte, men...
   
    
    
Förutom det så är det inte så mycket som jag orkat idag. Jag har diskat, vikit tvätt, sovit en stund, bäddat rent, glott på tv, lagat mat, duschat och pratade med gullungen Elsa i telefon
(Foto Elsa Undin) Lånat från Instagram.
Nu har det blivit måndag. Visserligen är jag ledig idag, men jag borde nog försöka sova. Det har varit lite huller om buller med det i helgen.
Så jag säger väl
 ↓





« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P