2015-09-08
 23:48:00

Den där tisdagen

 
Ja, saker och ting blir ju inte alls som man tänkt sig.
Vaknade med världens ångest i morse. Varför? Det vet jag inte, men det var något som hängde kvar från drömmarna. Jag håller ju på att sortera in mitt liv i olika fack, för att bättre kunna hantera saker och ting.
Just nu håller jag på att bearbete det som mitt jobb ställt till för mig. Inte Erikshjälpen, utan där jag är anställd. Ju mer jag ifrågasätter behandlingen och att jag inga förklaringar har fått, ju svårare blir det att jag släppa det och gå vidare. Det dom har gjort mot mig är rent ut sagt kriminellt. Och har jag hängt fast vid den här kampen i snart 3½ år, så löper jag linen ut. Det smidigaste vore ju om jag sa upp mig så dom kunde sopa allt under mattan. Det är så det fungerar. Och det ska gudarna veta att dom har gjort allt för jag ska sluta. Förflyttningar hit och dit, inte tro på vad jag säger och tillåtet för andra att trakasera mig hur mycket som helst. Säger jag ifrån, då är det jag som är skurken eller också innbillar jag mig. Jag kommer aldrig att glömma detta, aldrig någonsin.
Fy fan vilken resa det här har varit och den pågår än.
 
 
Ungefär så känns det.
Red ut ångesten i alla fall, utan att hitta på något dumt. Har umgåtts en del med fina grannen Yvonne, promenerat, sovit, gosat med hundarna och varit bort till Asylboendet i Gåsnäs Resele, med några kassar vinterkläder, några filtar och en vattenkokare. Jag fortsätter min insamling, samtidigt som jag håller på att rensa upp i källaren för att se om något där kan behövas. Det känns så skönt att kunna ge dit det behövs och inte hamstra saker hemma som man aldrig kommer använda, Jag fortsätter mitt korståg. Det mår jag bra av.
(Elsa Undins bild)
Nu är hon jorsgubbsfärgad igen ungen. Hon är så fin. Saknar verkligen henne och allt tok vi brukar göra tillsammans. Men hon är stor nu, och står på egna ben. Det är jag äntligen accepterat. Mem som mamma kan man ju längta ibland, man vill ju att allt ska bli bra och det grejar hon. Älskade Elsa Ceclia.
 
Nu ska jag försöka mig på lite sömn. Jobb imorgon. Men det har jag inte ångest för.


Elsa
PUBLICERAT: 2015-09-12, 18:51:20

Älskar dig, mamma <3

Svar: Och jag dig <3
Annalena







« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P