2015-10-08
 01:36:00

Svårt att sova

 
Jag skulle ha gått och lagt mig för länge sedan, då jag är så trött.... men huvudet vill liksom inte koppla av.
Jag har jobbat idag, det har gått bra, men jag är jätte ledsen.
Detta är som jag känner mig. Leendet på mina läppar är påklistrat, allt är dit målat.
Jag har inga drömmar längre (annat än mardrömmar), ingen förväntan med glädje, bara sorg och oro.
Jag höll på skissa på en tatuering, eftersom jag redan "fått" den i present. Men jag slängde den. Inser att det aldrig kommer bli av. Vi har inte pengar till det. Mat på bordet är faktiskt viktigare än en tatuering på en gammal kärring. Drömmar är för dårar eller också är det så att dårar inte ska drömma.
Men det spelar ingen roll.
Jag har egentligen inte talat om hur dåligt jag mår nu. Men det spelar ingen roll det heller.
Här sitter jag med mitt blå hår, nu fattas bara clownnäsan och sminket. Så ska jag sy en clownkrage.
Den dagen jag dör ska jag se ut som den clown jag är, med ett stort ditmålat leende på mina läppar.
Så här känns mitt liv. Fångad i min egen ångest.
 
Imorgon är jag hundvakt åt Moa, så då har jag ju 3 hundar att mysa med, vilket dämpar en del av oron och ångesten.
Sedan får vi se vad som händer och sker. Jag jobbar på fredag.
 
Btw. Det är -4° ute. Frosten ligger kvar hela dagarna.
Och det är 77 dagar kvar till julafton, så ni kan börja stressa nu.


Anonym
PUBLICERAT: 2015-10-08, 15:25:56

Fy fasiken vad jobbigt för dig med denna ångest. Skönt att du har hundarna som får dig att må lite bättre.En stor styrke kram till den coolaste kärringen. Gillar dig.







« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P