2015-10-23
 01:36:00

Elsa, Trollhättan och lönekontoret

Det har blivit fredag...jag borde sova....
(Foto Elsa Undin)
Elsa är i alla fall utskriven från sjukhuset. Hon kommer hem till Moforsen idag.
Och en extra tanke av tacksamhet för hennes vän, som tillbringade natten med henne på sjukhuset.
 
Detta fick jag från lönekontoret angående att ta ut mina semesterdagar i pengar, då vi verkligen behöver det nu.
"Tack då lägger vi in semestern så blir det utbetalt i oktober."
Löneadministratör Löneservice 
 
Tacket var för ansökan och läkarintyget.
Idag kom lönebeskedet. Summa att betala ut 0,00.
Ringde löne och fick skicka mail hit och dit och prata i telefon samtidigt.
Gissa om jag blev less. Det är faktiskt 3:e gången det händer. Men har någonting någonsin fungerat inom det företaget? Åtminstone tror jag aldrig att jag har upplevt det.
Känns ju väldigt snopet, då Ronny blir arbetslös nu igen och vi hade räknat med dessa pengar.
Är jag förvånad? Inte särskilt.
Och så har vi det som hände i Trollhättan. Det ofattbara, 3 döda och 2 svårt skadade. Det är fruktansvärt.
Jag fördömer verkligen dådet, men mår nästan illa av allt som skrivs. Det är så grova saker allt ifrån att mödaren hyllas till att han ska brinna i helvetet.
Jag tycker inte det är bra. I denna tragedi finns det bara offer. Detta är en tid som manar till eftertanke. I en stund som denna, måste alla hålla ihop och gemensamt förhindra att sådana saker sker. Vi har ansvar som föräldrar, anhöriga och medborgare.
Våldet och hatet ska inte få ta över. Det är inte "öga för öga, tand för tand" som gäller. Våld och hat föder mer våld och hat.
Ett ljus för alla drabbade, offer som anhöriga.
 
Och för att lätta upp stämningen lite nu, så lägger jag ut mina bilder från fotoutmaningen på Instagram.
frundin#fotoutmaningoktober2015 #millahsutmaning #bild22 #glob #fullmåne #moln #urkultsland
frundin#fotoutmaningoktober2015 #millahsutmaning #bild22 #glob #lampglob #bakom #pilträd #grusgång #resele #kyrka





« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P