2015-11-19
 23:47:00

Kommunikationsmiss eller nonchalans, instagram, Absolut svensk, avslöjande...

 
Börjar med Instagrambilderna, för sedan blir det nog lite förvirrat.
frundin #fotoutmaningnovember2015 #millahsutmaning #bild19 #affär #handlarn #resele #vår #fina #butik
frundin #fotomaningnovember2015 #millahsutmaning #bild19 #affär #mammas #hantverksaffär #norrstig
 
Jag hoppas att ni såg Soran Ismails program ikväll.
"Absolut svensk" Det bästa på länge på tv.
Om ni missade programmet, se det.
 
Jag har mailat psyk. i 2 dagar utan att få kontakt. Det har inte gått att få kontakt, då det bara varit upptaget.
Idag ringde jag då "min" kontakt. Det visade sig att telefonnumren jag fått inte stämde. Dom var inte ens i bruk.
Då ringde jag mobila teamet, som genast skulle meddela honom att han skulle höra av sig, då det krisade för mig. Detta var 13.05.
Klockan 17.30 ringde jag mobila teamet igen, då ingen hade hört av sig. Dom fattade inte varför, för han hade fått meddelandet och trodde naturligtvis att han ringt.
Det blev en hel del upprörda känslor för mig. Min fråga är ju naturligtvis kommunikationsmiss eller nonchalans?
Det självklara för mig blir ju nonchalans. Och mycket ångest.
Imorgon ska jag träffa honom, och jag känner verkligen avsky och rädsla....
 
 1. Jag hatar alkohol, och då menar jag verkligen hatar. Jag får svårare och svårare att klara av folk när de kommer till nivån "snillen spekulerar", när det ska "lösas världsproblem", när det ska påtalas för mig "vad jag skulle ha gjort och sagt till min fd arbetsgivare", alla kramar osv...
2. Jag har utvecklad agorafobi. Vissa dagar riktigt jobbigt.
3. Jag är en dålig mamma och mormor.
4. Jag föraktar mig själv och hatar min oföretagsamhet.
5. När jag blir stressad tappar jag minnet.
 
Ytterligare
 
 6. Ångestnivån är högre igen.
7. Självmordstankarna oftare och starkare.
8. Jag vet inget om framtiden, då framtid för mig aldrig är längre bort än en dag.
9. Jag har bedömts som att jag aldrig kommer att kunna jobba i heltid igen.
10. Jag har blivit expert på att i vissa tillfällen stänga av allt. Då existerar ingen rädsla, ingen känsla, bara tanken det som händer händer. Därför är det viktigt att slutföra vissa saker, och planera typ hur jag vill ha min begravning och så. Finns ingen sentimentalitet alls i det. Bara fakta.
 
Imorgon jobb och möte med xxxxx på psyk. Slöseri med tiden och dessutom något som får mig att må sämre.


Marie Karlsson
PUBLICERAT: 2015-11-20, 00:53:07

Önskar så att du får må bättre och allra helst bra <3 Kanske aldrig kan bli helt återställd, så därför jag säger bättre/bra :) Utifrån min egen sjukdom så kan jag tänka mig att helt bra blir man aldrig igen tyvärr... Men hoppas såklart för både dig o mig :-)







« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P