2015-11-15
 23:15:00

Fiber, laddar för jobb och förfasar mig över attacken i Paris

 
Jag då har det blivit söndag.
Dags att avsluta dagen. Helgen har väl varit si så där.
Jag var väldigt upprörd när jag lämnade mitt stödsamtal i fredags. Det hängde kvar även på lördag, då jag hade fruktansvärda mardrömmar.
Så lördag blev det inte många knop gjorda.
Vi var utan internet, då teliaabonnemanget var uppsagt till igår. Tråkigt då mobildatat är segt som sirap.
Ronny och jag hjälptes åt att bädda rent, Ronny tvättad och jag vek tvätt, diskade och lagade mat.
Sedan blev det stickning, och "så mycket bättre"
Min äldsta dotter fyllde 36 år. Ronny skickade ett sms från oss och grattade, då min telefon vägrade att skicka något p.g.a. dem obefintliga mottagningen, och då den är väggfast så kunde jag inte flytta mig dit det var mottagning.
Hoppas hon hade en fin dag.
Efter det sängen.
 
Söndag. Nu har vi som sagt var fiber.
Staffan och Astrid var hit och fikade och Staffan hjälpte oss med inställningarna. Nu är det skillnad på hastigheten.
Jag bakade en mandarinkaka och bjöd på. Det funkade bra. Man tager vad man haver.
 
Här kommer fotoutmaningsbilderna sedan sist.
frundin#fotoutmaningnovember2015 #millahsutmaning #bild14 #myser #elsa #lennart #kärlek
frundin#fotomaningnovember2015 #millahsutmaning #bild14 #myser #nerbäddad #säng #ghosty
frundin#fotomaningnovember2015 #millahsutmaning #bild15 #över #flyger #grantopparna #plan
frundin#fotomaningnovember2015 #millahsutmaning #bild15 #över #mandariner #överblivna #bakar #mandarinkaka #eget #recept
 
Mår fortfarande dåligt över samtalet i fredags, det är väl inte stödsamtal, när man går ut storgråtande därfrån.
Hade jag inte haft skjuts av Ronny, så hade nog något kunnat hända, så uppriven var jag.
På hemvägen i fredags, tittade vi in till Miah på en kopp kaffe. Det var skönt. Och älskade Trillen märkte att jag var ledsen, så vi pratade. Och då jag berättade för honom om samtalet på psyk, så sa det älskade lilla hjärtebarnet; "jaha, en sån där pratdoktor, dom är inge roliga".
 
Nu har jag gjort i ordning påsar med tallris (sibirisk bergstall) och granris (idegran) som jag ska ha med mig imorgon på jobbet.
Jag brukar inte ha problem att ladda för jobbet, men idag känns det inte riktigt bra. Misstron mot mig som jag upplevde i fredags har allvarligt sänkt sinnesstämminingen.
Dessutom är jag orlig för Ghosty, hon verkar inte må så bra. Dessutom har inte Ronny fått något svar från Umeå ännu.
 
Tänder ett ljus för alla drabbade i alla terrorattacker som skett på så många platser den senaste tiden. Glöm inte att det är skillnad på muslimer och islamister. Och det är terrorn som så tvingar så många på flykt. Låt inte rädslan föda mer hat. Inget krig kan föras i religionens namn. Terror är ren och skär ondska, som skadar alla människor.
 





« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P