2015-01-04
 21:10:40

Söndag, tror jag

Försöker få ordning på dagarna.
Ronny jobbade fredag och lördag, så lördagskvällen kändes som måndagskväll.
Bara idag ledigt för honom. Han jobbar imorgon också, ledig tisdag, men sedan ska väl allt återgå till det (o)normala.
Nyårsafton firade Ronny och jag ensamma. Elsa var i Falun.
Vi åt det sista av de hemfångade kräftorna (flodkräftor), räkor som legat i kräftlag över natten samt aioli.
Skalen kokade jag sedan en fond av.
Blev en lugn kväll, trots att vi var vakna ganska länge.
Nyårsdagen åt vi skaldjurssoppa på fonden jag kokat och tog det bara lugnt.
 
Fredag ringde Marina från arbetsförmedlingen. Det var några papper som skulle fixas. Jonas kom hit, som vi hade bestämt tidigare. Jag bjöd på räkcocktail, rimmad kyckling med råstekt potatis och en yoghurtsås med äppelmos och pepparrot. Till efterrätt fruktkaka med kaffe/te.
Det blev en ganska tidig kväll, då Ronny först jobbat till kl. 17.00 och sedan skulle jobba på lördagen. Jonas stannade kvar över natten.
 
Lördag. Ronny åkte och jobbade. Jonas och jag löste melodikrysset och åt frukost.
Efter det åkte Jonas hem.
Jag plockade, diskade och fixade lite.
Gjorde fler räkcocktails, då jag hade aioli kvar.
Jag värmde även det som var kvar av soppan. Hade frusit ned den.
Kvällen blev det bara tv-tittande. Jag gick och la mig först eftersom jag var så trött.
 
Söndag då. Har mest tittat på tv och tagit det lugnt. Ronny har ju arbetsdag imorgon.
Nu är i alla fall aiolin slut. Åt det sista idag.
Några vårrullar blev det också.
 
Nu är det bara att ladda för nästa vecka. En hel del som måste slutföras, men när alla beslut är tagna är det bara en transportsträcka.
 





« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P