2015-01-16
 10:56:00

Räkcocktail

Ibland vill man ha något extra mysigt och denna cocktail är både god och enkel att göra.
 
sallad
tomat
gurka
paprika
lime
räkor
ägg
rom
aioli
 
Strimla salladen och lägg i botten på glaset.
Finhacka tomat och paprika och lägg ovanpå salladen. Hur mycket man tar är en smaksak, men jag tycker inte att det ska vara för tjocka lager.
Skala hårdkokt ägg, ta bara gulan och lägga ovanpå grönsakerna.
Ös över aioli, så mycket man vill ha. Det får ju inte bli för blött.
Lägg räkor ovanpå (8-10 st)
Fyra gurkskivor och en limeskiva, skårade och vridna. Jag tar 2+1+2
Garnera med rom. Jag använder den vegetariska tångkaviaren, då jag tycker den är godast.
 
Aioli
2 dl turkiskyoghurt
1 dl majonäs
2 pressade vitlöksklyftor
3 msk hackad persilja
rivet skal från en lime
saft från ½ lime
lite salt och peppar
 
Och som den chiliälskare jag är, brukar jag ha i lite hackad chili.
Ställ svalt tills de ska ätas.
 
Brödsnittar eller rostat bröd är gott till.
 
 





« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P