2015-08-29
 19:42:00

Bygdens dag i Resele

Melodikrysset får vara till imorgon. 
Vi åkte ner till Handlarn i Resele, där det var Bygdens dag. Det bjöds på go'fika och kolbullar.
Vi åkte ned för att handla, men det är klart att man inte är nödbedd när det var en sådan aktivitet där.
Jag har beställt en bläckfisk (amigurumi) av Susanna. Den är bara så söt.
Typ en sådan, fast finare.
Så här trevligt var det. Det finns sådan framåtanda och kreativitet i den här bygden. Jag är stolt att bo i Resele.
Så har jag plockat in dom sista körsbären.
Så har jag lagt körsbär i vodka. Gubben ska inte tro att han ska bälj i se hela flaskan ensam.
Lite bönor och ärtor har jag att ta reda på också, samt persilja. Bra till vinterförrådet.
Chilin i växthuset gick inte i år, men dom jag har inte har givit desto mer. Har skördat jätte mycket.
 
Sedan ska jag lägga ut ett recept på fisk som jag gjorde igår. Gjorde ett eget recept som jag inte alls visste om det skulle funka eller inte. Men det gjorde det.
Det kommer imorgon eller under kvällen.
Nu önskar jag er alla en riktigt trevlig kväll.





« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P