2014-06-10
 22:28:00

Promenad del 2

Vi stannade som sagt var till hos Ingrid för att fotografera hennes trädgård. Denna prakt fann vi hos henne.
Finlands rosaros
I den lite hundkex, som jag tycker är så vackra. Ni vet väl att enligt sägen avgör höjden på hundkexen hur mycket snö det blir kommande vinter, då hundkexen släpper sina frön ovanpå snötäcket. Sant eller inte, men jag tycker att det har stämt ganska bra.
Röd jättevallmo.
Lupiner.
Vallmo och lupiner.
Lupiner och pelargoner.
Pelargon.
Utblommad bollök, som är vacker ändå.
Pelargoner.
Dillpioner.
Rosentry.
Lupiner, akleja och pelargoner.
Lupiner.
Akleja.
Rhododendron.
Pelargon.
Akleja.
Finlands vitaros.
 
Ni förstår att man blir lycklig av att vandra omkring där. Och nu har jag löfte att gå omkring och fotografera när jag vill.
Det ger lite ny energi åt min sargade själ.
 
Och det kommer mer.





« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P