2014-06-11
 23:53:00

Onsdag, träningsvärk och roligt paket med posten...

Vaknade upp med världens träningsvärk imorse. Det är inte klokt vad fort man tappar när man inte rör sig som man brukar. Men nu kan jag tack och lov gå utan krycka.
Det betyder ju inte att jag inte får ont för det. Knölen jag hade på höften har flyttat sig till ljumsken nu, men är lika stor (som ett päron). Får be läkaren titta på den igen.
Men jag promenerar i alla fall nu och det är skönt.
Morgonen startade väl inte med det bästa vädret, då det blåste och regnade. Liten besvikelse med tanke på hur fint det var i natt.
Det blev dock finare framåt dagen, så Elsa och jag tog en runda.
Var bort till Ingrid för att lämna några fakturor (samfällighetens). Träffade inte på henne, men passade på att ta 2 foton hos henne.
Dels för hennes dahlior har börjat blomma. Hon har alltid så vackra dahlior.
Och så tyckte jag att detta var en toppenidé. Odla squash i gamla bildäck. Gillar idén skarpt.
Sedan fortsatte Elsa och jag runt. Det gjorde ont, men ont ska väl fördrivas med ont.
Smultronblommor.
Åkervädden har inte börjat blomma ännu.
Däremot midsommarblomster.
Nu blommar både Finlands vita och Finlands rosa. Dessa rosor har en doft som är otrolig. Måste upplevas.
Hundarna piggade på sig när solen kom fram. Så det var full fart. Bara att se upp. Jag vill abslout inte han en brott till.
Och tänk va' mycket roligt ett juicepaket kan innehålla. Det var från min kära vän Barbro i Padderyd. Jordgubbsplantor (Goliat), Fingerborgsblomma och Klätt. Växter gör underverk, så imorgon ska dessa få komma på plats. Elsa har lovat att hjälpa mig. Som jag känner nu ser jag fram emot morgondagen. Blir nog inget nattbloggande i natt.
Till hösten får vi fiberoptik vi också. Då är det slut med att veva igång datorn.
 
 
Och tillslut en liten reflektion. "ale's betraktelser" är inget regelrätt blogginlägg. Det är funderingar i diktform. Ibland mörka, ibland ljusa och ibland totalt skruvade. Det är mycket symbolik, så det betyder inte ordagrant vad som står där. Dessa kommer till vid olika tillfällen. När man inte kan sova, när man sitter i bilen, när man väntar på något mm. Att dom kallas för ales beror på att ibland är Elsa med också. Så det står helt enkelt för Annalena och Elsa. Vill ha detsagt eftersom några hängt upp sig på detta.
Fast och andra sidan skiter jag i det. Det är min blogg och jag skriver vad jag vill så länge jag inte hänger ut någon. Detta är sista gången jag tänker förklara detta.
Min värld är inte som alla andras, punkt slut.
God natt och sov gott.
Och kom ihåg





« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P