2014-02-03
 22:20:00

Måndagen....

Är så vilse att det är totalt blackout.
Jag har ju som sagt var 2 stora träffar med arbetsgivaren framför mig.
Kan väl lugnt säga att det kommer att avgöra min framtid.
Har pratat med kurator Helén idag. Krisade riktigt idag.
Jag har ju tidigare berättat att död river upp fruktansvärt kraftig känslor inom mig.
Detta gör att jag samlar på mig saker som sagts till mig under min sjukdomsperiod.
OK, jag är ett svagt jävla våp. Ronny skulle naturligtvis vara i Delsbo nu.
Jag skulle sätta mig själv åt sidan nu och stötta honom. Jag vet. Behöver bara inte få det påtalat.
Men vad ni inte förstår, är att jag inte är den samma längre.
Misstroende och hårda ord kan jag inte hantera längre. Min stresströskel är mycket låg.
Jag tycker inte synd om mig själv, och pockar inte på uppmärksamhet, tvärtom. Ju mindre
uppmärksamhet jag får, desto bättre, och det gäller både negativ och positiv.
Och jag bråkar inte för bråkandets skull med arbetsgivaren, jag slåss för min existens.
Jag är så dödligt less att försöka förklara mig i tid och otid, för folk som ändå inte tror mig
eller inte vill förstå.
Vad var det nu? Nu får du lägga av. Ta och ryck upp dig. Skärp dig.
Ni kunde lika gärna sparka mig i magen. Tror att det skulle ha samma effekt.
 


Marie Karlsson
PUBLICERAT: 2014-02-03, 23:24:25

Önskar att det fanns ett trollspö att vifta med så att allt ont försvann, men har inte hittat nåt sån än...Önskar i alla fall att det ordnar sig för dig och er då du verkar ha råkat ut för alltför mycket skit. Håller tummar o tår även om jag inte känner dig, men vill så gärna att alla får må bra :) Du verkar vara en schysst människa, och då borde du bli behandlad som det också :) Svårt att skriva så att det blir som jag menar, men jag menar väl o hoppas att det ordnar sig )




TjockMorsan
PUBLICERAT: 2014-02-04, 17:43:44 | URL: http://tjockmorsansblogg.blogspot.se/

Jag har under dessa år jag följt dig alltid sagt att jag tycker du är grymt stark, även när du känner dig som svagast. Jag tror på dig Annalena! Har du orkat att kämpa så här länge som du gjort, så har jag svårt att tro att du kommer ge upp nu. Jag hoppas och tror att allt detta lidande har ett slut som är till din fördel.
Styrkekramisar i massor! ♥♥♥







« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P