2014-12-21
 00:59:02

Redan söndag

Ja, då har vi hunnit till 4:e advent. Fast det känns inte riktigt som jag har hunnit dit...
Men det är bättre än förra året, då hade gipsad handled.
Morgonen började med det obligatoriska melodikrysset. Nåja, först diskade jag och bakade frallor. Precis klockan 10.00 tog jag ut dem ur ugnen. Så det blev melodikrysset med kaffe och nybakat. Elsa, som kom hem igår, var också med och löste.
Sedan tvättade jag undan en hel del (Elsa hade ju också tvätt med sig).
Sedan tog jag itu med lite fönster. Nu är det bara badrumsfönstret som ska få en julgardin och så ska jag rensa ur blommorna i stora vardagsrumsfönstret och putsa av det på insidan.
Har strukit alla gardiner och dukar som ska användas, så nu blir det golvetstur imorgon,
Lennart är lycklig att Elsa är hemma. Det är hångel på hög nivå.
Gröna sjalen är färdig.
Mycket snö har vi fått och mer är på väg.
Och bland träden står det en lakritsapa.
Jag har gjort i ordning veckans medicin, så nu är det väl bara att gå och lägga sig och försöka sova. Har en hel del att pyssla med imorgon också. Får väl se om jag får någon hjälp då. Har ganska ont i mitt opererde knä, min opererade handled och diskbråcket + den trasiga svanskotan. Men jag gör saker och ting i min egen takt. Det får ta lite längre tid.
Snart ska jag berätta en rolig hemlighet, men jag väntar ett tag tills alla papper är skrivna. Det kommer. Det är lite annat på gång också, som kommer att röra till det ännu mer.


C a r s i e ~ { P h ♥ t o g r a p h y & d o g t a i l s } ~
PUBLICERAT: 2014-12-21, 04:21:13 | URL: http://carsie.se

God morgon kära svägerska :)

Vad fint du gjort det i fönstren, juligt och grannt ♥

Och massor av snö har ni fått, önskar vi hade detsamma - här nere är det bara en jävla massa regn och blåst! :-( Men nu skall vi snart åka uppöver, kommer ni till Siv och Ove över julhelgen??

Må väl min vän och ha det gott ♥♥

Svar: Tack och god morgon käraste. Ja, jag har faktiskt pysslat på lite och det har varit riktigt roligt i år.Vi blir hemma över julen. Elsa är hemma och vi har inte råd att åka någonstans just nu och dessutom jobbar Ronny direkt efter jul.
Annalena







« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P