2014-12-22
 00:30:00

Ja, då var det måndag igen då....

Ja, det var 4:e advent det.
Hade ju tänkt fortsätta mitt pysslande idag, men det var bara soppatorsk. Helt slut på energi.
Vi hade varit till Näsåker och handlat lite.
När vi kom hem stod jag bara och storbölade i köket.
Ekonomin är oerhört ansträngd nu. Det har varit väldigt mycket och min låga sjukpenning är inte mycket att hurra över. Är dessutom utförsäkrad den 16/2.
Vi har helt enkelt inga pengar alls. Vi får skrapa ihop till lite julmat, men julklappar... Glöm det. Det som känns tråkigt är att vi inte i nuläget kommer att kunna ge våra barnbarn kuvertet med en liten peng i just nu. Det känns rent av bittert. Jag vet faktiskt varken ut eller in nu. Elsa är hemma till Annandagen, sedan åker hon till Sandviken. Så då träffar väl vi inte henne mer innan skolan börjar igen.
Nu vet jag att det finns de som har det värre, en den tanken får mig inte bättre till mods.
Denna jäkla långa sjukskrivning har kört allt i botten, så väl ekonomiskt som min hälsa.
Och anledningen är ju helt sanslös. Har i alla fall fått bekräftat från Fk (som uppmanade mig att göra en anmälan) att den har skickats in till arbetsmiljöverket nu.
Så skönt, för det var en pärs att skriva den. Tänk om det här aldrig hänt. Det är så fel och sådan härva av lögner att ingen sansad människa vill tro att det är sant. De som varit med mig under hela resan fattar ingenting.
Och detta har blivit min vardag på grund av detta.
Jag vill också ha ett anständigt liv.
Middagsplanering.
Resultat, vegetarisk linsgryta.
Måtte jag ha mer energi imorgon, så jag får lite gjort. Hoppas också att jag kan hålla tårarna borta, för eftersom jag är så förkyld, så blir det omöjligt att andas när man bölar som jag.
Det kom i alla fall en liten ängel, med ett ica-kort laddat med 500 kronor som julklapp.
Då bölade jag igen. Att det finns sådana vänner. Det kommer att räcka en bra bit på vägen.
Försöker hålla humöret uppe, men som sagt var, tårarna bränner bakom ögonlocken hela tiden.
Nu ska jag försöka sova, och hoppas att det känns bättre imorgon.
God natt alla som läst min klagovisa.





« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P