2014-12-27
 01:29:37

En helt vanlig lördag

 
Julen är slut, och nu är det en helt vanlig lördag. Det blir väl melodikrysset och frukost tillsammans.
Sedan finns det en hel del att göra. Mycket tvätt, törstiga blommor och en hel del annat plock.
 
Trots att julen har varit fin, så känns det tomt nu. Många tankar och funderingar. Jag är oerhört tacksam för att Ronnys flickor inte har vänr mig ryggen. Det är många som har gjort det. Inget jag kan göra något åt. Varje människa har ett val. Ganska bra att så pass många visat sitt rätta jag, för då vet man var man har folk, och kan förhålla sig efter det.
Trots detta är ju det vissa saker som känns mindre bra. Men så är det.
 
Nu kommer vardagen igen. Ronny börjar jobba igen på måndag. Han jobbar även lördag efter nyår, så för oss är väl helgen snart slut.
Jag har skickat in min tjänstledighetsansökan nu, så det är bara att vänta. Det är en del papper som ska skrivas och så. Jag är ju utförsäkrad från försäkringskassan den 16/2.
Får väl se hur det blir med allt. Ärligt talat, så vet jag inte om jag bryr mig så mycket längre.
Jag har levt i 56 år och hunnit med mer än de flesta. Det mesta kan man kanske inte sätta på den goda meritlistan. Vissa val har jag gjort själv, medan andra saknade valmöjlighet.
Så vad finns det egentligen kvar?
Nu ska jag försöka sova så jag orkar med melodikrysset. Det är ju trots allt lördag imorgon.


Marie
PUBLICERAT: 2014-12-28, 12:44:03

God fortsättning! Vad roligt att det är nya saker på gång i din vardag. Du är älskad för den du är. Kram







« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P