2014-08-06
 12:06:00

Tre våningar rätt ned

Jag kan på en gång säga att ni som tycker att jag är en självömkande gnällspik, bör inte läsa det här.
Bryr mig inte längre om att försöka förklara hur det är när panikångesten helt oannonserat griper tag i mig.
Dom som vill förstå, förstår. Dom andra spelar det ingen roll med, empati existerar inte för vissa personer.
 
Det är snart ett år sedan det höll på gå riktigt illa. Det märkliga är att känslan sitter kvar, gnagande liksom. Inte så att jag har ångest över att jag gjorde, ej heller glädje över att det inte lyckades. Det är mer ett analyserande över vad jag kunnat gjort annorlunda. Och dom tankarna skrämmer mig, att det inte har lämnat min hjärna ännu.
Från att ha haft en sådan fin helg till att ta hissen tre våningar under källarplan. Det är märkliga resor.
Jag har svårt att acceptera att livet aldrig kommer att bli som det var för nu snart 2½ år sedan. Är dödligt less på att måste äta medicin för att orka existera.
Alla frågor jag har som inte fått några svar, bara lögner och bortförklaringar. Denna dagen ett liv. Vad är ett liv egentligen? För vissa betydelselöst.
Hoppas att godstågen börjar gå snart igen, så jag får lugn och ro om natten.


Marie Karlsson
PUBLICERAT: 2014-08-06, 15:56:06

Hej! Jag är inte en så kramsjuk person, men det känns som att du behöver få en kram skickad till dig :) Hoppas o önskar att du får det bättre/bra :)







« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P