2014-08-14
 09:49:00

Hur stavar man till torsdag?

Vaknade vid 02.30 av en mardröm. Sedan var det hopplöst att somna om. Jag låg där och kved över det ryggonda, som ändrat karaktär nu. Det är kanske ett vanligt ryggskott, även om just vid sådan tillfällen ett nackskott hade varit att föredra. Hur som helst kunde jag konstatera att det nog var dags att plocka ur myggfönstret, redigt kallt i sovrummet, att månen lyser upp ganska mycket om man inte har (orkat) dra för gardinerna och att det var ugglekör ute. Det var bara +4° i morse. Lite väl kallt för att vara augusti, tycker jag.
Nu börjar väl solen att tina upp allt lite grann. Men ännu är det inte mycket att hurra över. Kan ju som den antipositiva människa jag är, också konstatera att det är 132 dagar till julafton. Ironiskt nog var det barfota på fotoutmaningen i morse.
 Ångrar att jag inte gick och la mig en stund sedan Ronny åkt, men det blev inte av. Jag virrar runt i stället.
Jag har funderat (vilket jag inte ska göra så mycket vissa dagar), ordspråket säger "man är sin egen lyckas smed". Men hallå, det blir ju bara skit av allt jag gör. Det är som att säga åt en lokförare att smida en hästsko. Inget nedsättande om lokförare och det kan ju faktiskt vara en smed som omskolat sig till lokförare och då kan han smida hästskor. Never mind. Ja, sa ju att jag inte skulle fundera.





« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P