2014-08-30
 00:01:00

Föraktad, förnedrad, fördömd

Nu är det i alla fall fredag. Jag känner mig som en påse, tom och innehållslös.
Det är den där jäkla ovissheten som tar kål på mig och alla ändringar hit och dit. Jag hoppas nu att det här är upploppet, men det vet man inte. Det har ju pågått i 2½ år.
Både idag och igår har det blivit kräftkok. Dock inte så många.
Nu ska jag försöka samla ihop mina tankar och försöka njuta av helgen...men jag har gråtit jätte mycket idag. Haft kontakt med F-kassan, facket och kurator. Men vad hjälper det.
Det börjar bli väldigt jobbigt nu. Ett enda hopp och jag skulle slippa allt....
Jag har varit så flitig som rygg och handled tillåter. Tänkte att i år skulle jag få lite gjort. Man vet ju inte om det är sista sommaren. Det kan man aldrig veta.
Imorgon kommer mamma och Henry. Dom ska plocka lingon (om det finns några), och så ska dom åka och uppvakta Zeke. Dom är bjudna på kalas dit. Vi får väl göra som vi gjort den sista tiden, skicka vår födelsedagspresent med dom.
Det är mycket som är vemodigt nu, mycket som svävar i ovisshet.
Kunde väl aldrig drömma om att ett inlägg som inte var riktat åt någon skulle få mina äldsta barn att vända mig ryggen, men så är det.
Jag orkar inte att låtsas som om allt är bra längre. Det är det inte och jag kommer inte att få uppleva förändringen heller. Och följetången som pågått i 2½ år, den kommer aldrig att lösas. Dom hoppas väl att dom ska få skicka en blombukett till min begravning. Ju mer som planeras ju värre blir det. Snart kommer jag att skriva ut hela historien här. Jag skiter snart i allt.
Nu tar vi en dag i taget. Så länge jag skriver i bloggen finns jag.
Moforsen i eftermiddags. Solen visade sig.
Vi får se hur det blir imorgon.
 


Bengt Carlsson
PUBLICERAT: 2014-08-30, 07:31:32

Moin
Dagarna går och du också med allt vad det innebär...
Måste bara berätta att idag så har jag plockat fram ca tio positiva tankar i mitt huvud som gör att dagen känns positiv❤️
Du är inte ensam att känna som du gör men jag vet att gör jag alltid som jag gjort så får jag samma resultat🙈
Jag har fått bryta mönstret och det har hjälpt mig i min situation❤️
Många känslor som spelar spratt med oss och får oss att tänka destruktivt😔
Skönt att höra att du tänker en dag i taget för vi vill gärna tänka för långt och ser då inga möjligheter för oss att gå vidare🌟
Jag själv som du säkert förstår när vi är vänner på FB har levt i över sex år med en dag i taget och som har format mig till den jag är idag...
Vill du så finns jag för dig❤️
Som sagts... En dag i taget🌟🌟
Va rädd om dig..Du är inte ensam🙏







« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P