2013-06-10
 16:01:00

Överfullt huvud

Detta är en dag då jag mest virrat omkring.
Chefen skulle ringa, och jag har gått och väntat på det.
...men det blev ett långt avspänt samtal.
För i min värld ska man inte ta något för givet. Det smäller ofta till,
när man minsta av allt  väntar sig det.
Vet inte vilken omtagning vi är inne på? Men helt klart vet andra
mycket bättre vad som hänt och att jag är boven, det råder det inget tvivel om.
Tänk va' mycket jag har förstört, och för så många.
Så var så god; skyll det höga bensinpriset på mig och jag kan nog ta på mig om det 
är dåligt väder, om någon jobbar för mycket, naturkatastrofer och krig.
Då har vi klarat ut det.
 
Jag har i alla fall vikit all tvätt, diskat och plockat undan, rastat hundar....
Tar hundarna med mig ut på en promenad. På tillbakavägen går vi förbi postlådan och hämtar posten. Nya hundsport har kommit. Slår upp sidan 22 och läser Ursula Wilbys härliga kåseri "Kan man älska dem även då?" Hinner just till meningen "bortsett från de gånger... "när både jag och Lellen blir rammade av osnutna Ghosty. Plötsligt ligger jag på uppfarten med uppskrapad armbåge. Kan inte låta bli att fundera, är det en sån gång Ursula menar?
 
Återkommer
 


irma
PUBLICERAT: 2013-06-10, 16:58:10 | URL: http://granboms.blogg.se

sv: härligt annalena!
Det har blitvit lite strul med posten så jag kommer att skicka ditt schampo innan fredag, kram!

Svar: Det är lugnt
Annalena







« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P