2013-02-09
 22:12:39

"Mellokväller"

Ja, då har man sovit bort hela dagen då. Och det värsta av allt, jag är fortfarande trött.
Har kokat lite te, så jag tänkte dricka en mugg eller 2.
Matintaget idag består av 2 mjuka mackor med kalkonpastrami i morse och 2 knäckemackor med makrill på eftermiddagen.
År inte ett dugg hungrig, bara trött.
Men det är så jag mest lever mina helger och min lediga tid nu, sovande.
 
Har hängt tvätt, men tvättmaskinen tar ju så lång tid nu när vattentrycket är så lågt.
Har 2 mattor (blodiga) kvar att tvätta, varav en är i tvättmaskinen.
Lika bra att köra, så länge det kommer något vatten alls.
Fick ett sms från "mågen" Danne, som tackade för lotten.
Då har han fått sin i alla fall. Och så får man verkligen hoppas att det är någon vinst på den, så det inte bara är en fnuttig lott.
 
Mamma och Henry var ju på "dotterns" kalas. Det var tydligen idag.
Hon kanske vet om kortet och lotten till henne kommit fram, då jag själv inte hört något.
 
Nu har Melodifestivalen börjat. Jag slöatittar på den, precis som jag gjorde förra veckan.
Förstår mig inte riktigt på den musiken....Och ännu mer fundersam blir jag ju när Joakim Cans står på scenen.
Vart är världen på väg?
Var är Hammerfall?
Nåja, den är bäst hittills.
Louise Hoffsten nu, även den ok.
Men det som faller mig i smaken brukar inte komma med.
Det är väl för jag är så fel.
Fel, fel, fel.
Hoppas det känns lite mindre fel imorgon, och att jag orkar göra lite.
Blir uppe ett tag till, då jag ska försöka vänta in tvättmaskinen, så jag kan sätta igång sista mattan.
Min ambition för imorgon är att få väck sista julgardinerna, som jag surrat om så länge.
Dom hänger kvar, trots att "julen var över redan innan den börjat" (inte mina ord), men ändå.
 
Tyckte jag hade klättrat en bit uppåt.....men der var tydligen något krondike i vägen.
Fortsätter titta på Mello, och jag säger vinner Jean Banan tar jag livet av mig.
Kanske inte av den anledningen...men....
 
Har inte fått tag i min läkare ännu. Det betyder att det rullar på som vanligt till veckan, alltså må-fr, 07.00-11.00.
Fast dagen blir ju inte så kort, eftersom bussen inte går hem förrän 12.30. Och då är jag hemma ca 13.30.
Så det blir en ganska långa dagar ändå.
 
Nu är jag riktigt upprörd!!!!!!
Joakim gick inte vidare, men Bananjäveln gjorde. Är det vad vi ska plågas med resten av våren då?
Får väl ändå vara lite nöjd, då Louise gick vidare.
Mina favoriter.
 
Har just intagit några varma smörgåsar. Gjorde dom på Lingongrova, då det inte fanns något vitt bröd hemma, men det funkade det också.
 
Nu väntar jag bara på att mattan ska bli färdig i tvättmaskinen, så jag kan sätta igång den sista och likväl den blodigaste. Den hade hamnat underst i högen av alla mattor som skulle tvättas.
Håller tummarna att det funkar även med den.
Det har blivit lite mildare ute. Hoppas det är uteväder imorgon då.
Ronny stackarn har nog åkt på influensan nu.
Han är jätte hängig.
Får väl se hur det är med honom på måndag då.
 
Var ner i tvättstugan och kollade...
Det var lite drygt en halvtimme kvar av tvättprogrammet....det går inte fort.
Men sedan är det bara en matta kvar. Alla kläder och handdukar är redan undantvättade.
Men så kommer det väl ett nytt berg när Elza kommer hem.
 
Jag är medveten om att mina blogginlägg spretar både hit och dit, men det är så jag är nu.
Inget strukturerat.
Så jag får väl hoppas att jag inte skrämmer iväg dom få läsare jag har.
Ha en fin kväll allihopa.


Ulla
PUBLICERAT: 2013-02-09, 22:46:16

"spreta" på du gumman.. Meningen är ju att du ska skriva om det som för tillfället snurrar i huvudet ;)
Jag hoppas du får tag i läkaren under veckan för du KAN INTE fortsätta på det här viset <3
Styrkekramar i massor till både dej och Ronny och mjuka klappar till de 4benta <3 -arna




C a r s i e ~ { P h ♥ t o g r a p h y & d o g t a i l s } ~
PUBLICERAT: 2013-02-10, 09:07:41 | URL: http://carsie.se

Var lite försiktig med tvätteriet nu när vattentrycket är lågt, så inte maskinen går sönder till råga på allt..!

Folket har talat, dom är trötta på cirkusen som schlagerfestivalen blivit och röstar fram sånna som bananen.. men jag måste ändå säga att refrängen var lite klatchig .. trots allt ;)

Kram




Paddan
PUBLICERAT: 2013-02-10, 11:34:26

Ja en läkare måste du få tag på, du behöver få ta mera tid på dej innan det är jobbdax igen.

Vår tvättmaskin var så seg så seg med vatten att tvättmedlet knappt kom i.. till slut sa jag till min man att det ÄR nåt konstigt med tvättmaskinen, så han kollade slangen och är vattnet kommer in i tvättmaskinen. Där satt ett filter i tvättmaskinen och det behövdes göras rent.. Efter rengöringen h så dånar det om tvättmaskinen så mycket vatten som kommer på en gång. Vi har ju egen källa.. Detta har vi aldrig råkat ut för innan då vi haft kommunalt vatten då.. Kanske du kan få ett spruttibangbang till tvättmaskin igen om det är i filtret det spökar.. Styrkekramar paddan

Svar: Tyvärr är det lika dåligt vattentryck i hela huset. :-(
Annalena




AprilSus
PUBLICERAT: 2013-02-10, 17:10:56 | URL: http://aprilsus.blogspot.se/

Jag finns kvar, spretigt eller ej, men ibland är du flitigare än mig vid datorn. Igår lade min dotter och kompisarna beslag på datorn hela kvällen, så nu håller jag som bäst på att läsa ikapp mig.

Med tanke på hur du mår, så hoppas jag du får tag i läkaren imorgon. Jag bor ju inte i hus, så jag förlitar mig på hyresvärden i alla lägen. Kan inget om hus och vatten, men kan det inte bli is proppar någonstans i ledningarna som ger ett sämre tryck den här årstiden? :blush: Eller gjorde jag bort mig nu? :question:

Puss & kram! ♥♥♥







« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P