2013-02-02
 20:30:00

Lördagskväll i början av februari

Älskade lilla Gosan, som fått något elakt virus i ögonen. Hon ser knappt någonting. Så den lilla går in i allt. Ronny tog henne till veterinären igår, så hon har fått droppar och antibiotikasalva.
Det är lite bättre idag, även om det är långt ifrån bra.
Man blir ju så orolig när dom små liven är sjuka, så det var ju tur att vi fick komma till veterinären innan helgen.
 
Trota att jag sov hela kvällen igår, så var jag trött imorse, och förresten, har varit trött hela dagen.
Trots allt har jag fått en hel del gjort idag.
Började med att bädda rent i sängarna,
vek all tvätt som var nere,
tvättade all tvätt (3 omgångar),
diskade,
kokade lever och råris åt hundarna,
Kokade fläsklägg och gjorde potatismos (blomkålsmos till Elza).
Så det kanske inte är undra på om man är lite trött.
Så här såg det ut idag. Det har dock blivit kallare nu, -15,4°.
Ronny har skjutsat in Elza till stan. Hon skulle gå på krogen med några kompisar.
Om det blir hämtning av henne i natt, så faller den lotten på mig. Ronny ska väl ta sig nåt glas tyckte jag att han sa. Jag håller mig till kaffe och must.
Med risk för dumma kommenterer......
Jag har inte druckit en droppe alkohol sedan nyår....och jag mår så bra av det.
Apropå dumma kommentarer...
 
 EMMA B
PUBLICERAT: 2013-02-01, 11:19:21

"Fortsatt gnäll. 
Många komentarer du fått. Vad har du fått betala för de? För ingen komenterar väll frivilligt. 
Du är hemsk"


Känner inte ens för att bemöta den.

 

 



Ulla
PUBLICERAT: 2013-02-02, 21:06:53

Ojojoj suck... Ja vad har du fått betala för det? Jo nästan ditt jobb och i princip hela din hälsa, det är vad du fått betala. Och innan "Emma B" fått betala samma så tycker jag hon kan hålla truten! <3
Kramen gumman och klappa lillhjärtat från mej, hälsa guben också <3




AprilSus
PUBLICERAT: 2013-02-02, 22:16:27 | URL: http://aprilsus.blogspot.se/

Oj, vad du har varit flitig idag! Och vilka vackra vinter bilder. :thumbup:

Jag håller tummar och tår för att din pälskling mediciner hjälper henne till bättring fort. Stackars liten! Man blir ju lika ledsen när 4fotingarna mår dåligt som när barnen är sjuka.

Det där sista håller jag med om att det är inte ens värt att bry sig om. Men dig bryr jag mig mer än gärna om. :-)

Hoppas du får tid att vila under söndagen och hämta krafter till veckan som kommer. helst då utan dåliga dagar, varken för dig eller för dina arbets"kamrater"(?)

Puss & kram!♥




C a r s i e ~ { P h ♥ t o g r a p h y & d o g t a i l s } ~
PUBLICERAT: 2013-02-03, 08:58:06 | URL: http://carsie.se

Jättefina bilder vännen, och det var ju skönt att det gick att bota såpass lätt - stackars lilla Gutta :love:

Sen så undrar jag lite vad Emma får ut av att skriva elaka kommentarer på andras bloggar???

Och vem som betalat henne för att visa att hon har nada mellan pannbenen??







« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P